۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
دستگاههای ایکس ری بیشتری در گمرکات هرمزگان نصب می‌شود

دستگاههای ایکس ری بیشتری در گمرکات هرمزگان نصب می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: حجم کالاهای رسوبی در گمرکات کمتر از ۱۰ هزار کانتینر است که با تاکید معاون اول رییس جمهور و اعطای اختیارات ویژه در صف ساماندهی و ترخیص قرار گرفته‌اند.

به گزارش بازار، مهدی دوستی با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بنادر و افزایش سرعت ترخیص کالا در گمرکات دارد، افزود: برای افزایش کنترل و نظارت‌ها نیز یک دستگاه ایکس‌ری در مجموعه بندری شهید رجایی بندرعباس نصب شده و ۲ دستگاه دیگر نیز در ۶ ماه آینده در این بندر فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند استعلام‌های مرتبط با ترخیص کالاها را در یک هفته پاسخ دهند، گفت: در راستای افزایش سرعت کار در بنادر و گمرکات ۲ دستگاه یدکش، ۱۰ ترانس تی‌نر، ۷۰ کشنده و پنج دستگاه یدک‌کش پشتیبان در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را نیز یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت: در بندر شهید رجایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع محوطه انباری در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و یک ساختمان واحد نیز برای تصمیمات متمرکز اختصاص یافته است.

دوستی افزود: بعد از سفر رییس جمهور به هرمزگان سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر بلاتکلیف و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تعیین تکلیف و در همین مدت ۶ هزار و ۷۰۰ پرونده در سازمان اموال تملیکی تشکیل، ۱۰ هزار پرونده مختومه و سه هزار پرونده باقی مانده از سال‌های قبل تکمیل شده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha