۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
رونق سفرهای هوایی در سراسر جهان

رونق سفرهای هوایی در سراسر جهان

براساس گزارش انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، ترافیک مسافران به سطح قبل از کووید بازگشته است.

به گزارش بازار، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) گزارش داد که ترافیک جهانی هواپیماهای مسافربری در ماه جولای به بهبودی خود پس از کووید ادامه داد که ناشی از افزایش تقاضا در بازار داخلی چین بود. برا

براساس بیانیه مطبوعاتی، ترافیک هوایی در سراسر جهان در ماه جولای با محاسبه درآمد کیلومتر مسافر (تعداد مسافران در مسافت طی شده) ۲۶.۲ درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش یاتا، اکنون ترافیک در سطح جهان به ۹۵.۶ درصد از سطح قبل از کووید رسیده است. حمل و نقل هواپیمایی داخلی در ماه جولای نسبت به جولای سال قبل ۲۱.۵ درصد افزایش یافت و ۸.۳ درصد بیشتر از نتایج ماه جولای ۲۰۱۹ بود که ناشی از تقاضای بالای بازار چین بود.

ضریب بار مسافر (درصد صندلی‌های پر شده) برای صنعت مسافرت هوایی جهانی به ۸۵.۷ درصد رسید که بالاترین رقم بین المللی ماهانه ثبت شده است. ویلی والش، مدیرکل یاتا، گفت: هواپیماها در ماه جولای پر بودند، در حالی که مردم بیشتری سفر می‌کنند. نکته مهم این است که فروش بالای بلیط نشان می‌دهد که اعتماد مسافران همچنان بالاست. «ویلی والش، مدیرکل یاتا، گفت: دلایلی برای خوش‌بینی به ادامه بهبود وجود دارد.

خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه شاهد افزایش ۱۰۵.۸ درصدی در ترافیک جولای ۲۰۲۳ نسبت به جولای ۲۰۲۲ بوده و همچنان در این مناطق پیشرو است. این گزارش نشان می‌دهد که خطوط هوایی آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و همچنین شرکت‌های هواپیمایی آمریکای شمالی و اروپایی پس از آن‌ها دنبال می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha