۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
به هر جا اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم
وزیر نفت:

به هر جا اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم

وزیر نفت با اشاره به اینکه یک زمانی خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کردند که چقدر نفت صادر کنیم، گفت: امروز متخصصان صنعت نفت به هر جایی اراده کنند محموله‌های نفت و میعانات گازی را صادر خواهند کرد.

به گزارش بازار، جواد اوجی صبح امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) در آیین رسمی گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه این نمایشگاه در منطقه جزو نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی است، اظهار کرد: چتر حمایتی وزارت نفت روی سر شرکت‌ها و فعالان صنعت پتروشیمی است و همواره به‌دنبال حل مشکلات این عزیزان هستیم.

وی با تأکید بر عزم دولت سیزدهم برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت و استفاده از این نوع گاز برای خوراک واحدهای پتروشیمی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم ثروت ملی ملت ایران در مشعل‌های گاز سوزانده شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه تولید کنونی روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت و میعانات گازی ایران در داخل مصرف یا صادر می‌شود، گفت: این در حالی است که در آغاز به‌کار دولت سیزدهم ما با ۷۸ میلیون بشکه میعانات ذخیره‌شده روبه‌رو بودیم.

اوجی گفت: تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران بی‌اثر شده و سال قبل ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری داشته که حدود نیمی از صادرات غیرنفتی ایران بوده است. تا پایان امسال ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود.

وزیر نفت افزود: اگر زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران تکمیل شود، کشور نیازی به درآمد نفتی نخواهد داشت. هم‌اکنون متخصصان ایرانی وارد صنعت پتروشیمی فراسرزمینی شده‌اند و برای نوسازی دو پتروشیمی در ونزوئلا قرارداد امضا کرده‌ایم.

اوجی تاکید کرد: ادعا می‌کنند که آمریکا به ایران برای فروش محصولات نفتی چراغ سبز نشان داده، اگر اینطور است پس چرا مدام نفتکش‌های ایران را توقیف می‌کنند و شرکت‌های ایرانی را تحریم می‌کنند تا نفت نفروشیم. نخیر دوستان؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی مهندسان نفت ایران را بگیرند. یک زمانی آنها تعیین تکلیف می‌کردند که ایران چقدر نفت تولید کند ولی آن دوران دیگر گذشته است.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha