۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
افزایش ۳۰ هکتاری سطح زیر کشت گل محمدی در استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

افزایش ۳۰ هکتاری سطح زیر کشت گل محمدی در استان سمنان

سمنان- میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در استان ۳۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافت، گفت: در حال حاضر ۲۸۵ هکتار از گلستان‌های این استان زیر کشت گل محمدی است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به‌ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش بهره‌وری از این محصولات به‌عنوان یک سیاست جدی در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، اظهار داشت: سطح زیر کشت گل محمدی در استان سمنان ۳۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۸۵ هکتار از گلستان‌های این استان زیر کشت گل محمدی است، افزود: توسعه کشت این محصول نتیجه اقتصادی خوبی را برای کشاورزان این استان به همراه خواهد داشت.

ظرفیت استان سمنان برای قطب تولید گل محمدی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۶۰۰ تن گلبرگ گل محمدی از گلستان‌های این استان برداشت شود، تصریح کرد: گل محمدی ازجمله محصولات مقرون‌به‌صرفه، کم آب بر، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و اقتصادی به‌ویژه برای روستاییان است.

میرعماد با تأکید بر اینکه میانگین عملکرد گلستان‌های محمدی استان سمنان به سه هزار و ۶۰۰ کیلو هم رسیده است، یادآور شد: ۲۰ هزار هکتار در کشور زیر کشت گل محمدی است که با توجه به قابلیت‌های استان سمنان، این استان می‌تواند با افزایش سطح زیر کشت تا ۱۰ هزار هکتار قطب تولید گل محمدی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گل محمدی تا پایان خرداد ماه در سراسر استان سمنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۴٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha