۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
۵۴ درصد نیازهای انرژی جهان تا سال ۲۰۵۰ با نفت و گاز تامین خواهد شد

۵۴ درصد نیازهای انرژی جهان تا سال ۲۰۵۰ با نفت و گاز تامین خواهد شد

اکسون موبیل در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد نفت و گاز طبیعی همچنان بیش از نیمی از نیازهای انرژی جهان را در سال ۲۰۵۰ برآورده می کند.

به گزارش بازار، بر اساس پیش بینی بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت آمریکا، جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از ۲۵ میلیارد تن گاز دی اکسیدکربن مرتبط با انرژی تولید خواهد کرد.

این رقم بیش از دو برابر ۱۱ میلیارد تن است که هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) می گوید که به طور متوسط در سناریوهای ۲ درجه سانتی گراد پایین تر مورد نیاز است.

این تولیدکننده بزرگ نفت گفت: «انتقال انرژی در حال انجام است، اما برای دستیابی به هدف های بلندپروازانه سازمان ملل تا سال ۲۰۵۰ کافی نیست. اکسون کمتر از ۳ درصد از تقاضای روزانه نفت خام جهان را تولید می کند و در ماه مه سهامداران آن با اکثریت قاطع درخواست ها برای اقدامات قوی تر برای کاهش تغییرات آب و هوایی را رد کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی از سال ۲۰۲۱ می‌گوید که منابع بسیار بیشتری باید به فناوری‌های انرژی پاک اختصاص داده شود تا جهان در مسیر رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ قرار گیرد. اما انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ تنها ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به طور کلی، اکسون پیش بینی می کند انتشار آلاینده دی اکسیدکربن در این دهه به بیش از ۳۴ میلیارد تن خواهد رسید، زیرا اقتصاد و تقاضای انرژی رشد می کند و سپس به ۲۵ میلیارد تن در سال ۲۰۵۰ کاهش می یابد. اکسون ۱۷ میلیارد دلار در یک بازه زمانی شش ساله تا سال ۲۰۲۷ در فناوری‌های انتشار کربن کمتر مانند جذب و جداسازی کربن و هیدروژن سرمایه‌گذاری می‌کند.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha