۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
«اردبیل» استان فراموش‌شده است/ وجود ۶۰ هزار بیکار باسواد
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در گفتگو با بازار:

«اردبیل» استان فراموش‌شده است/ وجود ۶۰ هزار بیکار باسواد

اردبیل- موسوی، رئیس مجمع نمایندگان اردبیل با تاکید بر اینکه اردبیل از راه‌های شریانی و محورهای مواصلاتی ایمن بی‌بهره است، گفت: این استان از منظر توسعه و تأمین اعتبارات ملی جزو استان‌های محروم و فراموش‌شده محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: وفاق و اتحاد نمایندگان استان اردبیل در قیاس با دوره‌های گذشته بی‌نظیر است و همه ما تلاش می‌کنیم تا بر اساس ظرفیت توسعه‌ای استان در بخش‌های مختلف مشکلات و نارسائی‌ها را به‌تدریج رفع و اردبیل را از جرگه استان‌های کمتر توسعه‌یافته خارج کنیم.

وی بابیان اینکه عمده محصولات کشاورزی و موردنیاز کشور در اردبیل تولید می‌شود، افزود: باوجود مرزی بودن استان و تولید محصولات کشاورزی انبوه اردبیل از راه‌های شریانی و محورهای مواصلاتی ایمن بی‌بهره است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده و محلات قدیمی را ضروری خواند و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند که با وقوع یک زلزله تمام هستی آن‌ها به باد خواهد رفت.

اردبیلی‌ها در انتظار شنیدن سوت قطار
موسوی با قدردانی از اختصاص اعتبار موردنیاز طرح‌های توسعه‌ای استان به‌ویژه راه‌آهن از طریق مدیریت بانک ملی بیان کرد: ۱۵ سال است که راه‌آهن اردبیل – میانه در پیچ‌وخم اجرایی گرفتار مانده درحالی‌که در کمتر از سه سال راه‌آهن سراسری به رشت متصل شد.

وی تصریح کرد: مردم زجرکشیده استان در انتظار سوت قطار هستند و بیش از این دیگر تحمل وعده‌ووعید را ندارند که ضروری است هر چه سریع‌تر این خط ریلی راه‌اندازی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به وقوع حوادث جاده‌ای تأسف‌انگیز در محورهای شمالی و جنوبی استان اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور برای طرح‌های عمرانی و زیرساختی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که متأسفانه اسمی از اردبیل دراین‌بین برده نشده که این نشان می‌دهد یا مسئولان کشوری با ما قهر هستند و یا این استان را فراموش کرده‌اند.

مدیران غیربومی چمدان‌های خود را ببندند
موسوی ادامه داد: مجلس انقلابی با توانمندی و روحیه خستگی‌ناپذیر کارهای اساسی و زیربنایی را در حل مشکلات مردم در پیش‌گرفته است.

وی ضرورت تعامل نمایندگان مجلس را با مسئولان اجرایی یادآور شد و گفت: ما نیازی به مدیران غیربومی و خسته نداریم و بهتر است به‌جای سرازیر شدن مدیران غیربومی از توانمندی مدیران استان‌ به‌ویژه جوانان باهمت استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار کرد: ما با وفاق و همدلی در مجلس یازدهم پیگیر حل مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های مردم هستیم و در چهارماهه اول مجلس یازدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم، اشتغال جوانان و رونق اقتصادی آستین بالا زده‌ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر دولت در این حوزه لوایحی را به مجلس ارائه کند از آن استقبال خواهیم کرد در غیر این صورت با طرح‌هایی که نمایندگان به تصویب می‌رسانند دولت را مکلف خواهیم کرد تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود.

۶۰ هزار بیکار باسواد در شأن اردبیل نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بابیان اینکه در کنار حسن نظارت بر اجرای قوانین با حضور در کمیسیون اقتصادی تلاش خواهیم کرد تا پیگیر تصویب منطقه آزاد تجاری باشیم، گفت: به دنبال رد این لایحه در شورای نگهبان و ارائه آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت را مکلف خواهیم کرد تا لایحه جدید در این زمینه ارائه و بستر تصویب آن را مهیا کنیم.

موسوی به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان و ضرورت تأمین زیرساخت‌ها در این بخش اشاره و اظهار کرد: باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و از آن در راستای تولید ثروت و توانمندی اقتصادی بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید حقابه استان از حوزه آبریز قزل‌اوزن و ارس به شکل واقعی تأمین شود تا از حیث تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت مشکلی نداشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به ۶۰ هزار بیکار باسواد و تحصیل‌کرده استان اشاره کرد و افزود: ما در برابر این جوانان و خانواده‌های آن‌ها شرمنده هستیم ولی در این چهار سال سعی خواهیم کرد بارونق واحدهای تولیدی و صنعتی به بخشی از مطالبات جوانان در این زمینه پاسخ دهیم.

موسوی به وضعیت نابسامان مسکن اشاره و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی مکلف است تا در ساخت مسکن اقدام ملی آورده کمتری را از جوانان و زوجین درخواست کند تا سرپناهی مناسب برای آن‌ها تأمین شود.

وی پیام اصلی مقام معظم رهبری را در گام دوم انقلاب توجه به ظرفیت جوانان و به‌کارگیری آن‌ها در حوزه‌های اجرایی و مدیریتی یادآور شد و بیان کرد: توجه به جوانان و حل مشکلات آن‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و بزه‌ها کمک خواهد کرد.

موسوی افزود: آب شرب اردبیل کیفیت مطلوبی ندارد و اردبیل جزو مناطق پر ابتلا به سرطان معده است و در این زمینه باید فکری اساسی شود.

کد خبر: ۲۴٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha