۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
رشد بورس دلایل موجهی دارد/ فعلا تحلیل تکنیکال بیشتر از بنیادی نتیجه می دهد
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار:

رشد بورس دلایل موجهی دارد/ فعلا تحلیل تکنیکال بیشتر از بنیادی نتیجه می دهد

خاتونی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است وضعیت کلی بازار در میان مدت صعودی است و معمولاً در بازارهای صعودی فعالیتهای سفته بازانه نیز به اوج خود می‌رسد.

بازار؛ گروه بورس: همانگونه که پیش بینی می شد بازار در روز دوشنبه یک بازگشت خوب به محدوده مثبت داشته و بسیاری از نمادهای بورسی تا به این لحظه در وضعیت مثبت قرار دارند، برخی می گویند بازار دیگر قابل پیش بینی نیست و نقدینگی است که تنها پاسخ این بازار را می دهد و باید جریان پول هوشمند را رصد کرد، برای ارزیابی وضعیت کلی بازار سرمایه با احسان خاتونی گفتگویی را از انجام داده‌ایم.

احسان خاتونی داریان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار گروه بورس بازار  در مورد وضعیت کلی بازار سرمایه اظهار داشت: وضعیت کلی بازار در میان مدت صعودی است و معمولاً در بازارهای پارابولیک (گاوی) فعالیتهای سفته بازانه نیز به اوج خود می رسد. بنابراین ممکن است در بسیاری موارد شاهد OverValue شدن نرخ ها باشیم( این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که سهام بالاتر از ارزش خود قیمت بخورد) در این شرایط خصوصاً در نمادهای کوچکتر با شناوری کمتر بسیار به چشم می خورد. بازار سرمایه با توجه به تغییرات افزایشی نرخ ارز و انتظارات تورمی در نرخ ها و کاهش نرخ سود بانکی،  می تواند باز هم رشد کند و اعداد بالاتری ببیند.

خاتونی در رابطه با اینکه آیا بازار سرمایه در شرایط کنونی قابل پیش بینی است یا نه  گفت: بازار نسبت به قبل کمتر قابل پیش بینی است اما اینطور نیست که اصلاً قابل پیش بینی نباشد. 

تحلیل تکنیکال در شرایط فعلی بیشتر از بنیادی جوابگو است
 وی نحوی تحلیل بازار بورس را اینگونه تشریح کرد:  در شرایط فعلی بازار، تحلیل بنیادی کمتر جواب می‌دهد و روند تزریق نقدینگی و تحلیل تکنیکال تعیین کننده‌تر است. 

این کارشناس بورس با بیان اینکه  هیچ دستوری از جانب هیچکس در بازار سرمایه وجود ندارد اذعان داشت:  تنها شاهد حمایت‌های دولتی هستیم. در حقیقت دولت به دلیل اینکه نیاز دارد تا باقیمانده سهام خود در شرکتهای دولتی را بفروشد، از رشد بازار ناراضی نیست و حمایت می‌کند اما رشد بازار دلایل کاملاً موجهی دارد.

شایعات در فضای مجازی به ضرر بورس است
خاتونی شایعات مختلف در فضای مجازی و حقیقی و ورود نقدنیگی بدون آگاهی را از دلایل عدم پیش بینی درست بازار بورس دانست و گفت: شایعات تجدید ارزیابی عموماً خوراک خبری خوبی برای رشد سرسام آور قیمت‌هاست که متاسفانه در برخی موارد شایعات باعث سقوط قیمت سهام می‌شود که  می‌توان غدام یا کفپارس نمونه از این موارد هستند که دچار شایعات شدند.

شناوری بالا در سهام بزرگ 
 احسان خاتونی در پایان گفت: ورود نقدینگی بدون  آگاهی درپیش بینی  ما از بازار بورس تاثیر دارد ولی نه در سهام بزرگ بله در کوچکترها چون سهام بزرگ با توجه به شناوری بالاتر و عرضه کنندگان نهادی امکان حباب شدن کمتری را دارند

کد خبر: ۲۴٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha