۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ضرورت اهتمام جدی مسئولان به افتتاح راه‌آهن اردبیل–میانه تا پایان عُمر دولت دوازدهم
نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد:

ضرورت اهتمام جدی مسئولان به افتتاح راه‌آهن اردبیل–میانه تا پایان عُمر دولت دوازدهم

اردبیل - بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل–میانه گفت: دور از انصاف است که به‌رغم تلاش دولت دوازدهم برای تکمیل این پروژه تا پایان عُمر این دولت افتتاح نشود.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سه سال گذشته برای راه‌آهن اردبیل بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار تزریق و در سفر رئیس‌جمهور نیز بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی در مورد پشتیبانی بانک ملی از این پروژه ریلی با تزریق ۷۵۰ میلیارد تومان در سه سال اخیر خاطرنشان کرد: ۶۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت‌شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.

بهره‌مندی ۷۰۰ کیلومتر از بزرگ‌راه‌های اردبیل از ردیف اعتبار ملی
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ای از کارهای زیربنایی راه‌آهن در دولت دوازدهم انجام‌شده و ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در سال جاری آماده ریل‌گذاری خواهد شد.

بدری با اشاره به توسعه بزرگراه‌های استان در سه سال اخیر و بهره‌مندی ۷۰۰ کیلومتر از این بزرگ‌راه‌ها از ردیف اعتبار ملی بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور برای توسعه بزرگراه‌های استان، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که با تزریق و تأمین آن محور اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا شکل عملیاتی به خود می‌گیرد.

وی از انتخاب پیمانکار احداث تونل دوم حیران خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص‌یافته است.

بهسازی باند دوم فرودگاه اردبیل
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بهسازی باند دوم فرودگاه، تأمین قیر موردنیاز برای آسفالت راه‌های روستایی، انتخاب پیمانکار برای تعریض محور نیر – سراب و باند دوم سه‌راهی پارس‌آباد تا سربند و اتصال آن به مشکین‌شهر را از اقدامات و پیگیری‌های دو سال گذشته برشمرد.

بدری بیان کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عملیات نگهداری از محور اردبیل – سرچم را به شکل کامل عهده‌دار خواهد بود تا در زمستان مشکلی از بابت تردد در این مسیر به وجود نیاید.

وی به برقراری پروازهای ماهان در اول صبح و آخر وقت اشاره کرد و افزود: امیدواریم پرواز اردبیل به کیش، اصفهان و مشهد نیز با کمک شرکت‌های هواپیمایی برقرار شود.

ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل – میانه به پارس‌آباد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی راه‌آهن اردبیل – میانه توجیه اقتصادی خواهد داشت که به پارس‌آباد متصل شده و از این طریق به جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز وصل شود.

بدری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید محصولات کشاورزی در شمال استان اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد به تحول اقتصادی کمک کرده و فضای خوبی را در راستای رونق اشتغال و همچنین تولید ثروت به وجود می‌آورد.

کد خبر: ۲۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha