۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸
شرط اول توسعه اقتصاد، پیش‌بینی پذیری است
کارشناس بازار سرمایه:

شرط اول توسعه اقتصاد، پیش‌بینی پذیری است

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از اصول مهمی که نقش بسزایی در رشد اقتصادی و به تبع آن رشد بازار سرمایه دارد، پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، احمد اشتیاقی؛ تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به ضرورت ثبات اقتصادی برای پیش‌بینی‌پذیر شدن فعالیت های تجاری و ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه تولید اظهار کرد: یکی از اصول مهمی که نقش بسزایی در رشد اقتصادی و به تبع آن رشد بازار سرمایه دارد پیش بینی پذیر بودن اقتصاد است، شرایطی که زمینه ساز ورود نقدینگی بیشتر به بازار سرمایه می شود.

وی در این باره توضیح داد: اگر این مهم محقق شود و برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور تلاش‌هایی صورت گیرد، قطع به یقین شاهد ورود نقدینگی به بخش های مختلف تولیدی خواهیم بود چرا که ثبات اقتصادی و ارزی و پیش بینی پذیر بودن اقتصاد به ورود نقدینگی به بخش های تولیدی و رونق تولید بسیار کمک می کند.

تحلیلگر بازار سرمایه خاطر نشان کرد: مساله ثبات اقتصادی به قدری حائز اهمیت است که مقامات دولتی نیز با این شعار عهده دار مسئولیت شده‌اند؛ چرا که بدین موضوع واقف هستند که پیش بینی پذیر بودن اقتصاد چه مزایایی برای توسعه اقتصاد کشور و رونق بخش تولید به دنبال دارد.

اشتیاقی با اشاره به برخی تصمیماتی که منجر به عدم پیش بینی پذیری در بازار و اقتصاد می شود، گفت: هر نسخه ای که برای مسائل اقتصادی و صنعت کشور صادر می‌شود، باید برای ظرف مدت زمانی طولانی و مشخصی باشد، چرا که در این صورت سرمایه گذار، تولید کننده وکارآفرین تکلیف خود را می داند و با اطمینان خاطر می تواند در حوزه کاری خود فعالیت داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در این باره توضیح داد: زمانی که اقتصاد پیش بینی پذیر نباشد فعال اقتصادی نمی تواند دورنمای روشنی از وضعیت کاری خود داشته باشد؛ درواقع توسعه تولید و رونق اقتصادی وابسته به پیش بینی کردن اقتصاد ایران است در غیر این صورت با هر تنش خارجی یا مشکلات داخیل متغیرهای کلان اقتصادی دستخوش تغییرات بسیار خواهند شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha