۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم| افتتاح فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز آینده
وزیر نفت:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم| افتتاح فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز آینده

اوجی، وزیر نفت با بیان اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد گفت: فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، جواد اوجی در برنامه شبکه خبری سیما اطمینان داد که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و برخی مسائلی که به خصوص از سوی رسانه‌های معاند شنیده می‌شود برای بر هم زدن آرامش مردم است.

وزیر نفت در ادامه از تأمین کامل سوخت در همه جایگاه‌های کشور خبر داد و گفت: مشکلی که وجود دارد این است تانکرهایی که از مناطق جنوبی کشور به سمت مرکز و شمال حرکت می‌کنند درگیر ترافیک‌های شدید هستند و رساندن محموله‌های سوخت را کند کرده است.

وی از نیروهای انتظامی درخواست کرد: مسیر تردد تانکرهای سوخت را سهل و آسان کنند و مردم هم برای تردد راحت‌تر این تانکرها همکاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک‌های سنگین در مناطق شمال‌شرق به ویژه استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان مرکزی و نیز استان‌های شمالی وجود دارد.

به گفته این مسؤول با توجه به تردد بیش از حد خودروها مصرف بنزین هم رکورد جدید ۱۳۷ میلیون لیتر در روز را ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: با این حال با این افزایش مصرف سوخت غافلگیر نشدیم و تدابیر لازم برای تولید و ذخیره‌سازی به طور کامل انجام شده است.

اوجی تأکید کرد: در حال حاضر تأمین سوخت تمام جایگاه‌های کشور انجام شده و سوخت‌گیری به طور کامل در حال انجام است.

وزیر نفت با بیان اینکه طبق قانون باید انتقال سوخت از مناطق جنوبی با خط لوله انجام شود، گفت: متأسفانه در دولت گذشته به اجرای این پروژه‌ها بی‌توجهی شده اما در دولت فعلی خط لوله انتقال سوخت از جنوب به مناطق مرکزی و شمال کشور طراحی شده است و طی ۲۰ روز آینده فاز نخست خط لوله تابش به طول ۴۶۰ کیلومتر از هرمزگان تا جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود. فاز بعدی آن طی دو تا سه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. طول کل این خط لوله ۱۵۰۰ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: همچنین خط لوله موسوم به فارس نیز که از خط لوله تابش منشعب می‌شود، سوخت را به استان فارس انتقال می‌دهد که عملیات آن طراحی شده است.

اوجی از افزایش ۱۵ میلیون لیتر تولید بنزین نسبت به ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای تأمین نیاز سوخت کشور هم تدابیر لازم انجام شده، پالایشگاه‌هایی هم اخیرا هم افتتاح شد و پتروپالایشگاه‌هایی هم در دست احداث است.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha