۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
ارمنستان از ایجاد مرکز قرنطینه دام در مرز با ایران خبر داد

ارمنستان از ایجاد مرکز قرنطینه دام در مرز با ایران خبر داد

وزارت اقتصاد ارمنستان از ایجاد یک مرکز قرنطینه دام در مرز ایران و ارمنستان برای صادرات و انتقال دام میان دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، قرار است یک مرکز کنترل و قرنطینه به منظور صادرات و انتقال دام در نزدیکی پاسگاه مرزی مغری در استان سیونیک ارمنستان در مرز با ایران ایجاد شود.

وزارت اقتصاد ارمنستان خبر داد، در نشستی با حضور هیات ارمنستانی به ریاست اشخن شیروانیان، معاون وزیر اقتصاد این کشور با ۲ معاون وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، وحید صالحی، رییس کل سازمان دامپزشکی ایران و سید حسین حسینی، رییس سازمان شیلات این کشور، این موضوع مطرح و درباره آن گفت‌وگو شد.

در جریان این گفت‌وگوها، ۲ طرف امکان گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش کشاورزی را بررسی کردند و در زمینه‌های مختلف به توافقاتی دست یافتند.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان که از مرکز قرنطینه دام استان بوشهر بازدید کرد و بازدیدش از ۱۷ تا ۲۱ شهریور ماه به طول انجامید و در جریان عملیات کنترل و قرنطینه دام‌ها در شهر بوشهر قرار گرفت.

چندی پیش نیز رسانه‌های ارمنستانی از تلاش ایران و ارمنستان برای افزایش قابل‌توجه مبادلات تجاری ۲ کشور خبر دادند.

حجم مبادلات تجاری ۲ کشور در سال گذشته برابر با ۷۱۴ میلیون دلار بود. آمارهای نیمه نخست امسال از افزایش ۱۳ درصدی خبر می‌دهد که به نوبه خود نشان‌دهنده حفظ سرعت مثبت این روند است.

نمایشگاهی با هدف تقویت تجارت دوجانبه میان ارمنستان و ایران، در ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برگزار شد و محصولات مختلفی توسط شرکت‌های ارمنی و ایرانی در بخش‌های کشاورزی، تولیدی و گردشگری در ایروان ارائه شد.

در اردیبهشت ۱۳۹۱ نیز تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه آزاد اقتصادی ارس ایرانی و منطقه آزاد تجاری مغری ارمنستان امضا شد. در این تفاهم‌نامه به دسترسی آسان سرمایه‌گذاران ایرانی از منطقه آزاد ارس به منطقه آزاد مغری و بالعکس پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha