۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
بازگشت پول نقد در خرید و فروش در انگلیس

بازگشت پول نقد در خرید و فروش در انگلیس

مدیران شماری از بانک‌های انگلیس می‌گویند با تداوم بحران گرانی هزینه‌های زندگی، شمار زیادی از مردم این کشور دوباره به پول نقد، برای خرید و فروش روی اورده اند و از پول نقد بیشتر استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، مدیران بانک‌های انگلیس می‌گویند با این که پارسال بیش از نیمی از خرید و فروش‌ها در انگلیس با استفاده از کارافزارهای نصب شده بر روی تلفن‌های همراه یا کارت‌های بانکی انجام شد، هنوز زود است بتوان از پایان عمر اسکناس و سکه سخن گفته شود، زیرا استفاده از پول نقد افزایش یافته است.

میزان استفاده از کارت‌های بانکی به منظور انتقال پول، پارسال ۱۸ درصد در این کشور افزایش یافت. در حالی که در سال گذشته میلادی، چهارصد هزار بار بر شمار خرید و فروش نقدی در انگلیس افزوده شد و در مجموع، ۶.۴ میلیارد پوند به صورت نقد، رد و بدل شد.

به نوشته دیلی میل، نهاد مربوط به بخش بانکی انگلیسی، با نام "یو کی فاینانس" (UK Finance) گزارش می‌دهد با تداوم بحران گرانی ها، اکنون مردم بیش‌تر از پول نقد برای معاملات استفاده می‌کنند، زیرا می‌خواهند حساب هزینه‌ها را بهتر نگاه دارند.

روزنامه دیلی میل نوشت دو سال پیش، مجموع استفاده از پول نقد در معاملات در درون انگلیس، ۴۰.۴ میلیارد پوند بود که پارسال، به صورت چشمگیر افزایش یافت. این روزنامه افزود: پرداخت پول با کارت بانکی در انگلیس، پارسال به ۲۳ میلیارد پوند رسید که ۱۸ درصد در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش یافت. همچنین استفاده از پول نقد پارسال ۱۴ درصد بیش‌تر شد. در ده سال گذشته، استفاده از پول نقد در خرید و فروش در انگلیس، رو به کاهش بود، اما پارسال، این میزان افزایش یافت.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha