۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
پیگیری رئیس جمهور کوبا برای توافقات فناورانه با ایران

پیگیری رئیس جمهور کوبا برای توافقات فناورانه با ایران

در چارچوب نشست سران گروه ۷۷ که با موضوع نقش علم و فناوری در چالش‌های توسعه برگزار خواهد شد، رئیس جمهور کوبا سفری به ایران داشت و با دهقانی فیروزآبادی دیدار کرد.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به عنوان نماینده ایران در نشست سران گروه ۷۷ حضور خواهد یافت. این نشست با موضوع «چالش‌های رایج توسعه: نقش علم، فناوری و نوآوری» برگزار می‌شود و سران کشورهای در حال توسعه و گوتروش، دبیرکل سازمان ملل شرکت در آن خواهند داشت.

در حاشیه این نشست، مقرر شده است که موضوعات همکاری دو جانبه ایران و کوبا نیز پیگیری شود. در سفر اخیر رئیسی به کوبا و تفاهم در توسعه همکاری‌های دوجانبه قرار است کمیته همکاری در موضوعات علمی و فناوری بین دو کشور شکل بگیرد.

همچنین میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در چارچوب این نشست برای اولین بار سفری به ایران داشت و با دهقانی فیروزآبادی دیدار کرد. در این دیدار دوجانبه بر توسعه همکاری‌های فناورانه در موضوعاتی چون غذا و کشاورزی، زیست‌فناوری، انرژی و معدن گفت‌وگو و تأکید شد.

به گفته دهقانی، «کوبا، با فرصت‌های قابل توجه همکاری و اشتراکات سیاست خارجی با کشورمان یکی از اهداف جدی برای همکاری فناورانه است. به نیابت از رئیس جمهور محترم کشورمان برای شرکت در اجلاس گروه ۷۷ و چین، در دیدار خصوصی با رئیس جمهور کوبا برای همکاری گسترده در فناوری‌های امنیت غذایی، سلامت و انرژی توافقات بسیار خوبی انجام شد.»

کد خبر: ۲۴۳٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha