۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
بهره برداری از ۵ آزادراه و ۴ طرح ریلی تا پایان سال

بهره برداری از ۵ آزادراه و ۴ طرح ریلی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری ۵ طرح آزادراهی به طول ۲۹۳ کیلومتر و ۴ طرح ریلی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی گفت: آزادراه تهران - شمال، شیراز - اصفهان، رفع گلوگاه قزوین به رشت محدوده منجیل به رودبار، تبریز - مرند و بخشی از آزاد راه مراغه به هشترود ۵ آزاد راهی هستند که تا پایان سال به بهر برداری می‌رسند.

خادمی گفت: متوسط آزادراه سازی در کشور سالانه ۸۶ کیلومتر بوده که با این بهره برداری‌ها نزدیک به ۳ برابر متوسط سالانه، آزادراه ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در بخش ریلی ۴ طرح به طول ۴۰۷ کیلومتر در دست ساخت است افزود: متوسط ساخت خطوط ریلی ۲۰۰ کیلومتر در سال بود که اگر این طرح‌ها به بهره برداری برسند دو برابر متوسط سالانه اقدام به ساخت خطوط ریلی کرده ایم.

خادمی افزود: خطوط ریلی بستان آباد - تبریز، همدان - سنندج، رشت -کاسپین و اردبیل - میانه از جمله طرح‌های ریلی است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند و سه مرکز استان اردبیل، تبریز و کردستان را به خط آهن متصل می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه آهن کرمانشاه خسروی نیز تصریح کرد: ۲۶۴ کیلومتر طول خط آهن کرمانشاه - خسروی است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این خط آهن نیاز است و ساخت این خط آهن حدفاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب به طول ۱۱۵ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی داشته است.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha