۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
سهم قزوین از صنایع تنها آلایندگی است/ تزریق منافع اقتصادی به پایتخت
استاندار قزوین:

سهم قزوین از صنایع تنها آلایندگی است/ تزریق منافع اقتصادی به پایتخت

قزوین- استاندار قزوین با انتقاد از شیوه مدیریت بسیاری از واحدهای صنعتی استان گفت: گویا سهم قزوین از صنایع تنها آلایندگی است چرا که بسیاری از منافع اقتصادی فعالیت واحدهای صنعتی استان به پایتخت تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی قزوین که با حضور بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزی کشور و جمعی از مدیران و مسئولین در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که بسیاری از کارشناسان و فعالین اقتصادی نزدیکی قزوین به پایتخت را یک مزیت می‌دانند اما تجربه نشان داده است این همجواری دردسرهایی نیز برای ما داشته است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در خصوص نزدیکی به پایتخت مسئله تمرکز منابع و دفاتر مرکزی واحدهای صنعتی فعال قزوین در تهران است که موجب شده بخشی از توان و ظرفیت این واحدها در خارج از استان هزینه شود.

سهم قزوین از برخی صنایع استان تنها آلایندگی است
استاندار قزوین همچنین گفت: به خصوص که تمامی منابع مالی، فعالیت‌های اقتصادی کلان و فرآیندهای سودآور صنایع به دفاتر مرکزی در پایتخت تعلق دارد و به نظر می‌رسد سهم قزوین از برخی صنایع استان تنها آلایندگی است.

جمالی‌پور اظهار داشت: این که واحدی در قزوین فعالیت کند اما به دلیل استقرار دفتر مرکزی در تهران مالیات و عوارض را در این استان پرداخت نمایند از نظر ما پذیرفته شده نیست.

وی عنوان کرد: همین مسئله به ظاهر ساده بانک‌های ما را با وجود صنایع قوی و قدرتمند با مشکلات اعتباری مواجه کرده است این در شرایطی است که این شرکت‌های صنعتی اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز خود را از قزوین دریافت می‌کنند.

کم‌آبی در قزوین جدی است
استاندار قزوین گفت: تکرار هر روزه و هر ساله مشکلات استان به خصوص در بخش کشاورزی و کم‌آبی دشت قزوین موجب شده است تا این مسئله اصلی و حساس در اذهان تکراری و بی‌اهمیت جلوه کند اما مسئله اساسی این است که سطح‌ آب‌های زیرزمینی در استان طی یک دهه اخیر بیش از ۱۵۰ متر افت پیدا کرده که همین مسئله مشکلات فراوانی را در دشت قزوین ایجاد کرده است.

جمالی‌پور تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و مدیریت منابع آبی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه است اما هنوز هم نتوانسته‌ایم شیوه آبیاری غرق آبی را در استان از بین ببریم.

وی گفت: همین مسئله موجب شده است تا امروز بیش از ۹۰ درصد از منابع آبی استان قزوین در بخش کشاورزی هزینه شود.

کد خبر: ۲۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha