۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
ارزش ۳۵ میلیون دلاری فراورده‌های صادراتی بورس انرژی

ارزش ۳۵ میلیون دلاری فراورده‌های صادراتی بورس انرژی

­رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه شاهد معاملات بیش از ۵۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری به ارزشی افزون بر ۳۵ میلیون دلار بود.

به گزارش بازار، در روز جاری ۱۵ هزار تن «نفتای کامل» پالایش نفت لاوان به ارزش بیش از ۹.۲ میلیون دلار در رینگ بین‌الملل مورد دادوستد قرار گرفت. برای این فرآورده رقابت درگرفت و ارزش مازاد حاصل از رقابت برای آن به ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. تقاضای ثبت‌شده برای این معامله نیز ۳۰ هزار تن بود.

امروز ۱۰ هزار تن «نفتا» متعلق به شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم نیز در رینگ بین‌الملل عرضه شد که با افزایش حجم عرضه به اندازه پنج هزار تن همراه بود و در نهایت ۱۵ هزار تن از این فرآورده به ارزش نزدیک به ۸.۵ میلیون دلار به دو متقاضی فروخته شد.

گفتنی است معاملات امروز «نفتا» شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم در رینگ بین‌الملل نخستین دادوستد این فرآورده در بورس انرژی بود.

در روز جاری همچنین بورس انرژی شاهد معاملات افزون بر ۹.۲ هزار تن (معادل ۸۰ هزار بشکه) «نفت سفید دریایی» شرکت نفت ستاره خلیج فارس به ارزشی بالغ بر ۷.۶ میلیون دلار در رینگ بین‌الملل بود.

۱۰ هزار تن «ته‌مانده تصفیه‌شده واحد RCD» پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نیز امروز به ارزشی بالغ بر هفت میلیون دلار در رینگ بین‌الملل دادوستد شد

در رینگ داخلی نیز سه‌هزار تن «نفتای سبک مرغوب» و دو هزار و ۶۵۰ «مترمکعب حلال ۴۰۴» متعلق به شرکت پالایش نفت شیراز در قالب سبد پایه عرضه شد که به ارزشی افزون بر ۱.۳ هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر: ۲۴۳٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha