۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
تلاش برای افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی تولید مواد معدنی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

تلاش برای افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی تولید مواد معدنی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید مواد معدنی در بخش‌های مختلف رویکرد مهم وزارت صمت و «ایمیدرو» در سال‌جاری است که تلاش می‌شود در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار، محمد رضا موثقی نیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در گفتگو با خبرنگاران افزود: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌جاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید، محور اصلی فعالیت‌های وزارت صمت و سازمان ایمیدرو است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کشور گفت: در جهت افزایش قابل توجه تولید مواد معدنی با کاهش مشکلات موجود و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود و امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در مقایسه با پارسال حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش قابل توجه فعالیت‌های معدنی در منطقه سنگان خواف خراسان رضوی را یادآور شد و افزود: با وجود برخی از مشکلات واحدهای معدنی نظیر قطعی برق و محدودیت‌های احتمالی ناشی از تامین گاز در زمستان امسال سعی می‌شود با بهره برداری اصولی از ظرفیت های موجود افزایش تولید مواد معدنی کشور محقق شود.

وی در خصوص کندی در روند اجرای طرح دوبانده سازی محور سنگان خواف به تربت حیدریه هم گفت: این طرح طی سنوات قبل بر اساس تفاهم نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه شهرسازی آغاز شد و سرمایه گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به خوبی عمل کردند، ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

موثقی نیا تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارت خانه و سرمایه گذاران روند اجرای طرح فوق سرعت یابد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

کد خبر: ۲۴۳٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha