۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از میراث فرهنگی زنجان، سعید صفوی گفت: شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از تاریخ هفتم تا ۱۱ مهرماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: ۴۰ غرفه برای سالن آش در نظر گرفته شده که ۳۰ غرفه به استان‌های دیگر تعلق گرفته و ۱۰ غرفه نیز برای شرکت‌کنندگان زنجانی در نظر گرفته شده که با توجه به تعداد بالای درخواست‌کنندگان پیش رویداد آش در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تاکنون ۸۰ گروه در پیش‌رویداد برگزاری مسابقه آش برای زنجانی‌ها شرکت کرده‌اند که تا ۲۵ شهریورماه این ثبت‌نام ادامه داشته و در هفته پایانی شهریورماه این پیش رویداد برگزار خواهد شد تا ۱۰ گروه تعیین شوند و هیئت داوران جشنواره بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد.

صفوی تاکید کرد: در این دوره رئیس جشنواره شهردار زنجان هستند و جلسات مشترکی به طور منظم در حال برگزاری است؛ در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی که در کنار این جشنواره برپا است می‌تواند زیرساخت‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی را به خوبی معرفی کنند و مردم سراسر کشور هم با استان بیشتر آشنا شوند و برای برگزاری این جشنواره و نمایشگاه از همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی درخواست داریم که با اداره‌کل میراث‌فرهنگی همراهی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: غرفه‌های آش در سالن شماره یک با ابعاد ۱۶ متری، غرفه‌های صنایع‌دستی در سالن شماره دو با ابعاد ۴۰ متری و شب‌های فرهنگی در سالن شماره سه برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha