۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
آشنایی با بهترین محله های شهرک غرب برای زندگی

آشنایی با بهترین محله های شهرک غرب برای زندگی

زندگی در شهرک غرب تهران را باید بر اساس لوکس بودن خیابان ها انتخاب کنید.

به گزارش بازار، زندگی در شهرک غرب تهران را باید بر اساس لوکس بودن خیابان ها انتخاب کنید. در این بخش ما تمامی فاز های شهرک غرب را به صورت کامل برای شما تحلیل کرده ایم. با املاک مثلث همراه باشید تا شهرک غرب را بهتر بشناسیم.

درست است که بسیاری از افراد شهرک غرب تهران را به عنوان یکی از محله های لوکس و آمریکایی در منطقه ۲ برمی شمارند. اما حقیقت این عمر پس از انقلاب مقداری دچار تحول شده است. شهرک غرب تهران در زمان شاه توسط مهندسان آمریکایی طراحی شده ولی مرحله اجرایی آن بیشتر به زمان پس از انقلاب برمی گردد. در آن زمان که شهرک غرب درگیر ساخت و سازهای متعدد بود قیمت خانه در این منطقه چندان ارزشمند نبوده و افراد ضعیفی که در آن زمان نمی توانستند در یک محله مناسب در تهران سکونت داشته باشند به سراغ خرید آپارتمان در شهرک غرب رفتند.


پس از ساخت و سازها و رونق گرفتن بازار ملکی در شهرک غرب، قیمت ملک با شوک و حباب های متعددی مواجه شد و خوشبختانه و یا متاسفانه کسی این حباب های مسکن را که از جنس آهن بودند را نتوانست بترکاند و به مرور زمان این منطقه که در فیلم می‌خواهم زنده بمانم تنها یک سری تپه خاکی بود؛ تبدیل به یکی از محله های گران بهایی شد که حتی در حوزه قیمتی از سعادت آباد قدمت دار پیشی گرفت. 

خیابان های شهرک غرب تهران

یکی از امکانات بسیار ارزشمندی که از زمان شاه و به لطف مهندسان آمریکایی برای ما به جا ماند، نقشه درست و اصولی است که شهرک غرب دارد. وقتی نگاهی به نقشه هوایی شهرک غرب می کنید و آن را با نقشه هوایی شهر لندن مقایسه می کنید، معنای واقعی مهندسی شهرسازی را متوجه خواهید شد. شهرک غرب از جمله بخش هایی است ه به صورت دقیق فاز بندی شده و این فاز بندی ها به طور کامل برای هر خیابان در این شهرک تعریف شده است. در ادامه قصد داریم از هر فاز در شهرک غرب خیابان های مهم آن را نام ببریم.  این شهرک مدرن از ۷ فاز تشکیل شده است؛ ۶ فاز اول پیش از انقلاب و فاز هفتم که نوسازترین بخش از شهرک غرب می‌باشد، بعد از پیروزی انقلاب ساخته شده است. قصد داریم هر یک از این فازها را به شما معرفی کنیم تا  در انتهای راه شمایی که به دنبال خرید آپارتمان در شهرک غرب هستید،  به بهترین گزینه برای معامله برسانیم.

خیابان ایران زمین یکی از خیابان های گران قیمت در منطقه شهرک غرب

فاز یک شهرک غرب 

این فاز از اولین فاز های ساخته شده است که وسعت به نسبت بالایی را در مقایسه با دیگر فازها به خود اختصاص داده است و از جمله خیابان های مهمی که در فاز یک قرار دارد. خیابان گلستان، خیابان مهستان و خیابان ایران زمین است. ما در رابطه با خیابان ایران زمین در سایت خبری تهران رسانه صحبت کرده ایم و در حال حاضر می خواهیم درباره خیابان گلستانی صحبت کنیم که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. اینکه خیابان گلستان به دو بخش تقسیم شده است، یعنی از خیابان های فرعی وسیعی است که در شهرک غرب تهران قرار دارد. 

در میان سه خیابانی که در فاز یک شهرک غرب قرار دارد، خیابان گلستان از نظر قیمتی در رتبه دوم قرار دارد و ایران زمین رتبه یک را گرفته است.  اگر میانگین قیمتی خرید آپارتمان در خیابان گلستان را مشاهده کنید. متوجه می شوید که قیمت آن از میانگین قیمتی شهرک غرب به ازای هر متر حدود سه میلیون تومان گران بوده که در متراژ های بالا عدد قابل توجه ای به شمار می آید. اما این قیمت به عوامل متعددی بستگی دارد. برای نمونه خیابان گلستان در بخش شمالی بن بست بوده و در بخش جنوبی اش به خیابان ایران زمین راه دارد. این موضوع سبب می شود تا این خیابان تا حدودی از بخش های خصوصی شهرک غرب تلقی شود.

مشاهده خیابان گلستان شهرک غرب تهران یکی از لوکس ترین خیابان ها

فاز دوم شهرک غرب

از دیگر فازهای مهم در شهرک غرب می‌توان به فاز دوم اشاره نمود که شامل مجتمع‌های مسکونی شاه گلی، هرمزان و برج‌های لاکچری تهران تاج، وزارت علوم، خیام، سعدی، حافظ و نظامی می‌باشد. خیابان‌های فازم دوم شهرک غرب نیز به شرح ذیل می‌باشند.

  • خیابان هرمزان
  • خیابان پیروزان

اگر از بالا به نقشه هوایی خیابان هرمزان و پیروزان نگاهی بیندازید شما را یاد نماد یین و یانگ در کونگ فو می اندازد. این نماد نشان دهنده تعادل است که کاملا با آپارتمان های هرمزان و پیروزان کاملا سازگار است.  این خیابان ها نیز از جمله بخش هایی است که از برج های متعددی تشکیل شده است و مجموعه برج های هرمزان یکی از سازه هایی است که با توجه به سال ساخت، یکی از نمادهای معماری به شمار می آید.

خیابان هرمزان و پیروزان یکی از خیابان های زیبا در شهرک غرب است.

فاز سوم شهرک غرب

در مقایسه با دو فاز پیش فاز سوم یکی از بخش های کم جمعیتی است که در شهرک غرب قرار دارد و یک نکته ای که این فاز را جالب می کند، این است که تنها از یک خیابان تشکیل شده است. خیابان حسن سیف تک خیابانی است که در این فاز واقع شده است.

با وجود اینکه خیابان حسن سیف به  تنهایی یک فاز را در شهرک غرب تشکیل فاز سوم از بخش‌های کم‌جمعیت شهرک غرب می‌باشد و تنها شامل یک مجتمع مسکونی شاه گلی است. برج‌های فاز سوم شهرک غرب شامل برج‌های پرسپولیس، پاسارگارد، آپادانا، بیستون و برج‌های دو قلوی عرش می‌باشند. تنها خیابان این فاز نیز در ریز برای شما بیان شده است.

  • خیابان حسن سیف(بدخشان سابق)

این خیابان دارای سازه ها و برج های متعددی است، که می توانید این خیابان را می توان یکی از خیابانهای مدرن در تهران به شمار آید و در این خیابان ساخت و سازهای متعددی رخ می دهد و همچنان هم نوسازی در این خیابان رواج دارد.

فاز چهارم شهرک غرب 

خب از دیگر فازهای کم جمعیتی که در شهرک غرب قرار دارد، فاز چهارم است. این فاز از چهار خیابان تشکیل شده است. که شامل خیابان خوارزم، زرافشان، خیابان درخشان و خیابان فلامک است.  در میان این تعداد خیابان اگر میخواهید خرید آپارتمان انجام دهید، به سراغ خیابان فلامک بروید. یکی از محله های پرتقاضای شهرک غرب جهت خرید آپارتمان، خوارزم ایوانک است. شاید برای شما سوال باشد که چرا این را میگوییم؟ کافی است یکبار از مسیر این خیابان را به سمت بوستان خوارزم پیاده روی کنید. آپارتمان های لوکس و خانه های رویایی ویلایی این منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد.

خرید آپارتمان در خیابان فلامک (شجریان شمالی) شهرک غرب تهران

فاز پنجم شهرک غرب

برخلاف دو فاز قبلی، این فاز از جمعیت بالایی برخوردار بوده و این فاز شاید جمعیت بالایی را در خود دارد، چون تنها از دو خیابان تشکیل شده است. خیابان سیمای ایران و یخیابان شجریان جنوبی از جمله دو خیابانی هستند که فاز پنجم را تشکیل می دهند. از میان این دو خیابان خیابان سیمای ایران به نسبت فلامک برتری دارد.

خرید آپارتمان در خیابان سیمای ایران شهرک غرب تهران فاز 5

میانگین قیمتی خرید آپارتمان در سیمای ایران به نسبت فلامک به شهرک غرب تهران نزدیک تر بوده و این بالا بودن قیمت به عوامل متعددی چون بوستان ها و پارک هایی است که در این مکان قرار دارد. از امکاناتی که در خیابان سیمای ایران قرار دارد می توان به 

  1. دسترسی های محلی و آزاد آسان همانند متروی میدان صنعت و نزدیکی به ایستگاه اتوبوس و تاکسی پونک
  2. دسترسی به پارک هایی همانند پارک سیمای ایران سه و چهار، بوستان آبان، بوستان سیمای ایران، بوستان اقاقیا و بوستان سیما و پیمودن چند دقیقه راه تا بوستان ایوانک شهرک غرب
  3. دسترسی چند دقیقه ای تا بوستان بزرگ پردیسان که برای خود عالمی دارد
  4. دسترسی به امکانات رفاهی همانند دفتر پستی شهرک غرب، منطقه برق، انواع اتوبار، نزدیکی به سفارت مالزی
  5. دسترسی به امکانات تجاری و مراکز خرید همانند مرکز خرید پلاتین و میلاد نور
  6. مراکز ورزشی همانند ایکس بادی شهرک غرب
  7. دسترسی به امکانات آموزشی همانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، هنرستان هوشمند انفورماتیک تهران، دبیرستان پسرانه ابوریحان، دبستان پسرانه سهراب سپهری، مهد کودک زرین
  8. دسترسی به امکانات درمانی همانند بیمارستان تخصصی لاله با کادری دلسوز، مرکز درمان نازایی، مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان خورشید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ارمغان مشاور

این امکانات می تواند به شما اثبات کند که خرید آپارتمان در سیمای ایران می تواند یک پیشنهاد عالی برای شما به شمار می آید و می توانید به راحتی کامل ترین آگهی های این محله را به راحتی در املاک مثلث مشاهده کنید.

فاز ششم شهرک غرب 

آخرین فازی که در شهرک غرب و قبل از انقلاب ساخته شد، فاز ششم بود. فاز ششم شهرک غرب از فازهای بسیار خلوت و مناسب برای سکونت در غرب تهران می‌باشد. دارای مجتمع‌های آموزشی روشنگر و گل افشان می‌باشد. تنها خیابان فاز شیشم شهرک غرب نیز خیابان گل افشان می باشد.

فاز هفتم شهرک غرب

مهم ترین فاز شهرک غرب را می توان فاز هفتم آن دانست. شروع ساخت این فاز بعد از انقلاب می باشد. همچنین این فاز شامل ۷ خیابان می‌باشد که عبارت اند از:

  • خیابان دریا
  • خیابان سپهر 
  • خیابان فخار مقدم 
  • خیابان سعدی 
  • خیابان مطهری 
  • خیابان درختی 
  • خیابان صدف 

درمیان تمامی خیابان هایی که در این فاز قرار دارد. خیابان فخار مقدم یکی از خیابان هایی است که دسترسی بالایی به بخش های مهم در شهرک غرب دارد، اگر شما نگاهی به نقشه خیابان فخار مقدم بیندازید مشاهده می کنید که این خیابان از بخشی به خیابان باران راه داشته که در امتداد آن میتوانید به بزرگراه هاشمی رفسنجانی شرق رسید و این موضوع نشان دهنده دسترسی خوب فخار به دیگر مناطق تهران است. زیرا که از نیایش میتوان به همه بزرگراه های مهم تهران دسترسی داشت.
با این حال خیابان فخار مقدم یکی از خیابان هایی است که از نظر قیمتی به نسبت پایین تر از شهرک غرب تهران می باشد و شما می توانید برای خرید آپارتمان با قیمت مناسب در شهرک غرب، از آگهی های خرید آپارتمان در خیابان فخار مقدم استفاده کنند.

بهترین نقطه برای زندگی در شهرک غرب

اگر می خواهید زندگی در شهرک غرب تهران را تجربه کنید. می توانید به سراغ گران ترین خیابان یعنی خیابان ایران زمین بروید. این خیابان یکی از بهترین خیابان های شهرک غرب است. اما اگر قصد خرید آپارتمان با قیمت مناسب را دارید میتوانید به سراغ خرید آپارتمان در خیابان فخار مقدم که در فاز هفتم قرار دارد بروید. برای شهرک غرب نمی توان بد و خوب تعیین کرد و شما باید بین خوب و عالی یکی را انتخاب کنید.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha