۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
ساخت «تجهیزات شهربازی»، صنعتی پولساز| نیازمند فناوری های جدید هستیم
سازنده وسایل شهربازی در گفتگو با بازار:

ساخت «تجهیزات شهربازی»، صنعتی پولساز| نیازمند فناوری های جدید هستیم

تهران- تجهیزات شهربازی و تفریحات خود یک صنعت پولساز است اما فعالان این بخش اعتقاد دارند که به لحاظ فناوری و همچنین قطعات، با مشکل روبرو هستند.

مرجان شرف؛ بازار؛ بازی یک موضوع ساده اما در عین حال مهم در زندگی است که مردم بسیاری را سالانه به سوی خود می کشاند. طبق آمار تا سال ۹۷ ورودی شهربازی های کشور حداقل حدود ۷۰۰ میلیون نفر بوده است. این موضوع می تواند نقش موثری در اقتصاد داشته و با توسعه تجهیزات و تبلیغات مناسب گردشگران را از حتا از کشورهای دیگر به سمت کشور خود جذب کنیم. سعید قربانی مدیر عامل شرکت تولید کننده تجهزات شهربازی های سرپوشیده و سرباز است که با او درمورد چالش های تولید در کشور گفتگو کردیم:

* نوسانات ارز چه تاثیری بر کار شما دارند؟

نوسانات ارز قطعاً بر میزان تولید و فروش تاثیرگذار است وسایل بازی از نوع مصرفی هستند و برای جبران استهلاک یا احتیاج به تعمیر پیدا کردن قطعات، قطعاً نیاز است که مواد اولیه در اختیار ما قرار داده شود.

* تحریم ‌ها چه تاثیری در کار شما داشتند؟

تحریم ‌ها در قسمت تکنولوژی بسیار تاثیرگذار هستند قطعاً اگر تکنولوژی بالاتر در اختیار ما باشد می‌ توانیم وسایل بازی پیشرفته ‌تری را تولید کنیم به شرط اینکه تجهیزات مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا بتواند وارد کشور شود.

* واحد تحقیق و توسعه آیا در شرکت های ایرانی مانند شما فعال است یا طرح‌ ها را از ساخته های خارجی می‌ گیرید؟

با همکاری تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه‌ ها و اولیا بازی‌ هایی را طراحی و تولید می ‌کنیم از این رو سعی داریم تا با شرکت ‌های دانش بنیان نیز همکاری داشته باشیم. گروه‌ های مختلف هنری و روانشناسی را وارد شرکت کرده‌ ایم و از آنها در رابطه با ساخت وسایل بازی نیز نظر می ‌طلبیم

* مصوبات دولت و اقدامات بانک‌ ها چقدر در کار شما تاثیر دارند آیا به کمک شما آمده ‌اند؟

به عنوان بخش خصوصی بیشترین تلاشمان این است که بتوانیم رو پای خود بایستیم و بار مالی روی دوش دولت نداشته باشیم با این کارآفرینی که انجام داده‌ایم اتفاقا یک بار مالی را از روی دوش دولت برداشته ‌ایم. تاکنون با توان مالی خود فعالیت کردیم و اما برای گسترش بیشتر دیگر باید به سمت اخذ وام از بانک ‌ها برویم.

* صادرات به چه صورت انجام می دهید؟

ایونت‌ ها یا جشنواره‌ های تفریحی ورزشی در کشورهای مختلف برگزار می ‌کنیم و از این طریق محصولات خود را می‌ فروشیم در رابطه با نقل و انتقال ارز مشکل نداشتیم چرا که سازمان‌ های مرتبط با ما نهایت همکاری را داشتند و ما توانستیم ارز خود را به کشور وارد کنیم.

* اتحادیه مربوط به صنف شما چه اتحادیه ‌ای است؟

ما در واقع افراد و کارمندان را شریک تجاری خود قرار داده ‌ایم به جای کارمند پروری، افراد را شریک تجاری خود کرده ایم، بیشتر از ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم با ما همکاری دارند اما مشکل اینجا است که اصلاً اتحادیه‌ ای نداریم شهربازی‌ ها، وسایل بازی یا کارهایی مانند ما اصلاً اتحادیه ندارند ما زیر نظر سازمان گردشگری هستیم و یک انجمن کوچک که در حد اتحادیه هنوز نشده بر کار ما نظارت می کند.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha