۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
اقتصاد آمریکا در معرض رکود بزرگ قرار دارد| وضعیت بازار مسکن اسفناک است
بلومبرگ:

اقتصاد آمریکا در معرض رکود بزرگ قرار دارد| وضعیت بازار مسکن اسفناک است

تحلیلگر مشهور بلومبرگ طی سخنانی از ظهور چندین فاکتور منفی پیش روی بازار مسکن آمریکا خبر داد که به گفته وی می تواند این کشور را به طور جدی درگیر خطر رکود گسترده نماید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تحلیلگر مشهور بلومبرگ طی سخنانی از ظهور چندین فاکتور منفی پیش روی بازار مسکن آمریکا خبر داد که به گفته وی می تواند این کشور را به طور جدی درگیر خطر رکود گسترده نماید.

«مایک مک گلون» در آخرین تحلیل های خود از وضعیت اقتصادی ایالات متحده، وضعیت بازار مسکن در این کشور را بسیار اسفناک خوانده و تاکید کرد که وضعیت فعلی این صنعت بزرگ شباهت زیادی با وضعیت آن در سال ۲۰۰۸ دارد.

وی همچنین با تاکید بر گره خوردن بازار مسکن با بازار بسیاری از کامودیتی ها تاکید کرد که وضعیت فعلی بازار مسکن محصول سیاست فدرال رزرو مبنی بر وضع چند مرحله افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بوده که منجر به شکل گیری رکود در بازار شده است.

مک گلون در خصوص بازار مسکن به این نکته اشاره کرد که واگرایی موجود میان صنعت ساختمان و سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا از مدت ها پیش آغاز شده و اکنون در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است.

وی افزود: وضعیت ساختمان سازی احتمالا از رکود سال ۲۰۱۱ نیز وخیم تر بوده شرایط فعلی بازار مسکن با توجه به ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی منجر به ایجاد رکود شدید در این بازار خواهد شد. آمارهای ۱۲ ماه گذشته مربوط به فروش مسکن نشان می دهد که وضعیت، شباهت زیادی با رکود بزرگ اقتصادی مشهور دارد.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha