۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
۳ هزار کشته در طوفان و سیل لیبی

۳ هزار کشته در طوفان و سیل لیبی

تازه ترین آمار کشته شدگان باران‌های سیل‌آسا و طوفان در شرق لیبی نشان می دهد که تاکنون ۳ هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست داده و دستکم پنج تا شش هزار نفر نیز مفقود شده اند.

به گزارش بازار، به دنبال جاری شدن سیل و طوفان روز گذشته در لیبی که شدیدترین بارندگی ها در ۴۰ سال گذشته در این کشور توصیف شده است، دولت لیبی خواستار کمک های بین المللی شد، تعدادی از کشورها نیروهای امدادی را به لیبی روانه کرده و پروازهایی با تیم‌های امدادی از جمله قایق‌های نجات، چادر و تدارکات در هواپیما سازماندهی شده است.

شهر بندری درنا به ویژه بر اثر طوفان دانیل بشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

عثمان عبدالجلیل وزیر بهداشت در دولت مکلف پارلمان لیبی گفت که سه هزار نفر کشته شده اند و پیش بینی می شود که شمار کشته ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

طوفان دانیل روز یکشنبه لیبی را درنوردید و خسارت سنگینی به زیرساخت‌های عمومی و املاک و دارایی‌های خصوصی شهروندان وارد کرده است.

«ژرژت گانیون» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در لیبی، از جامعه بین‌المللی خواست تا کمک‌های فوری را به این کشور حادثه دیده اعزام کنند.

وی در توییتر نوشت، گزارش های اولیه حاکی از آن است که ده ها روستا و شهر به شدت آسیب دیده و بر اساس گزارشها، به شمال شرق این کشور خسارت های زیادی وارد شده است.

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی دوشنبه شب به دنبال جان باختن شماری از شهروندان لیبیایی در شرق این کشور بر اثر وقوع طوفان و جاری شدن سیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گفته شورای محلی، وضعیت شهر درنا خارج از کنترل است و گفته می شود دو سد در لیبی تخریب شده است.

به گفته اورژانس، عملیات امدادرسانی و نجات به سختی و با کمک بالگرد صورت می گیرد و برق و اینترنت در مناطق آسیب دیده قطع شده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha