۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان با تصویب قانون رتبه‌بندی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تشریح کرد

افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان با تصویب قانون رتبه‌بندی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در این نشست نکات مهمی در خصوص پرداختی‌های فرهنگیان مطرح که رأی گیری در این رابطه به جلسه آینده موکول شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی، در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۰ شهریورماه) کمیسیون متبوعش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی و همچنین معاونان سازمان برنامه و بودجه درخصوص تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و علت تاخیر و پرداخت حقوق شب عید معلمان بود، گفت: تصمیم گیری و رأی گیری برای نتیجه این جلسه با توجه به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه حضور نداشت، به جلسه بعدی موکول شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: در صورتی که کمیسیون به این تقاضا رأی مثبت دهد، این گزارش در صحن علنی نیز به رأی گذاشته می شود و نهایتاً به قوه قضائیه جهت رسیدگی به تخلفات ارجاع خواهد شد.

وی افزود: درخصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز توضیحاتی از سوی وزیر آموزش و پرورش داده شد که ۷۵ درصد مطالبات حق التدریس فرهنگیان تاکنون پرداخت شده و نسبت به پرداخت مابقی آن نیز قول مساعد از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شد.

فلاحی درخصوص رأی ۱۵۵۳ که درخصوص تدریس معلمان خارج از کشور است، گفت: در این رابطه نیز مقرر شده معادل ریالی زمان تدریس به معلمان پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به صدور ۶۰ هزار حکم جدید برای معلمان جدیدالورود گفت: در این نشست درخصوص رتبه بندی معلمان نیز توضیحاتی ارائه شد، در حال حاضر ۲۶ درصد از حقوق معلمان ناشی از اجرای قانون رتبه بندی معلمان مصوب مجلس است.

وی تصریح کرد: درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان نیز عنوان شد که تلاش هایی در حال انجام برای پرداخت این مهم صورت گرفته و عدم پرداخت پاداش پایان خدمت فقط مختص فرهنگیان نبوده، بلکه پرداخت ها برای نیروهای مسلح نیز به مشکل خورده که با پیگیری های سازمان برنامه و بودجه در حال برطرف شدن است.

کد خبر: ۲۴۲٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha