۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
پلتفرم «Airbnb» و محدودیت اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه در شهر نیویورک

پلتفرم «Airbnb» و محدودیت اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه در شهر نیویورک

مقامات و حامیان اعمال محدودیت مدعی هستند که این تصمیم برای جلوگیری از تبدیل شدن آپارتمان‌ها به محل اقامت موقت اتخاذ شده است.

به گزارش بازار، پلتفرم آنلاین اجاره اقامتگاه، «Airbnb»، اعلام کرد که با اجرایی شدن مقررات جدید نیویورک در خصوص اجاره‌های کوتاه‌مدت، برخی موارد رزرو را در این شهر متوقف کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هدف قوانین جدید خاتمه مشاجرات و تعدیل تقاضا در بازار اجاره مسکن است. مقامات و حامیان اعمال محدودیت مدعی هستند که این تصمیم برای جلوگیری از تبدیل شدن آپارتمان‌ها به محل اقامت موقت اتخاذ شده است.

بر اساس سیستم جدید، اجاره‌های کمتر از ۳۰ روز تنها در صورتی مجاز هستند که میزبانان ثبت نام کنند و متعهد شوند که در طول مدت اجاره در خانه حضور فیزیکی خواهند داشت و محل زندگی خود را با مهمان خود به اشتراک خواهند گذاشت. همچنین اجاره به بیش‌ از دو مهمان، به صورت همزمان، مجاز نیست و این به معنای ممنوعیت اجاره اقامتگاه به خانواده‌ها است.

پلتفرم «Airbnb» مخالفت خود با این مقررات را در دادگاه مطرح و استدلال کرده است که به گردشگرانی که به دنبال محل اقامت کم‌هزینه هستند، آسیب می‌رساند. تئو یدینسکی، مدیر سیاست جهانی «Airbnb»، این تغییر قانون را به منزله کاهش گزینه‌های اقامتی برای گردشگران و ضربه به هزاران نیویورکی و کسب‌وکار کوچک در این ایالت دانست. با این حال، این شرکت مجبور به پیروی از قوانین جدید شده و اعلام کرده است که از ۲۱ اوت پذیرش رزروهای کوتاه مدت جدید میزبانانی که اسناد لازم و شماره ثبت را ارائه نکرده‌اند، متوقف کرده است.

لازم به ذکر است، در حالی که پیش از تعیین مقررات مذکور، گزینه‌های بیشتری برای اجاره آنلاین در اختیار گردشگران بود و درآمد هنگفتی برای صاحبان منازل به همراه داشت، اما این مسئله منجر به کمیاب شدن مسکن دائمی در این ایالت شده بود. از سوی دیگر، مستأجران در ساختمان محل سکونت خود با غریبه‌ها روبرو می‌شدند که به آن‌ها احساس زندگی در هتل دست می‌داد و گاه و بی‌گاه در راهروها با آن‌ها مشاجره و از مهمانی گرفتن‌های آن‌ها شکایت می‌کردند. سرمایه‌گذاران نیز با خرید واحدهایی در سطح شهر و اجاره شبانه آن‌ها به ثروت زیادی دست یافته بودند.

پلتفرم «Airbnb» پس از انتشار این مقررات به میزبانان نیویورک اعلام کرد که یا مطابق مقررات ثبت نام کنند یا در صورت امکان به میزبان اقامت طولانی مدت تبدیل شوند.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha