۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
تورم ۶۰ درصد پایان دولت قبل به گواه گزارش بانک مرکزی
وزارت اقتصاد اعلام کرد

تورم ۶۰ درصد پایان دولت قبل به گواه گزارش بانک مرکزی

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: به گواه گزارش بانک مرکزی در شهریور ماه ۱۴۰۰ تورم ماهانه به ۵۹.۳ درصد رسیده بود و این شاخص اقتصادی با ادعاهای سیاسی قابل تغییر نیست.

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روز ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ سایت خبرآنلاین با عنوان «مهدی پازوکی: به آقای رئیسی آمار غلط می‌دهند. هیچگاه تورم ۶۰ نبوده که حالا او می‌گوید آن را کاهش دهیم!» توضیح داد: آقای پازوکی که از کارشناسان اقتصادی کشور است و چند سالی هم مشاور ارشد رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت قبل بوده، قاعدتا نحوه دسترسی به گزارش مکتوب بانک مرکزی را می‌داند، اما با توجه به‌ شبهه ای که مطرح شده و برای یادآوری، مراجعه‌ای به آمارهای اقتصادی در سایت بانک مرکزی به نشانی https://cbi.ir/simplelist/۱۶۱۱.aspx داریم که بر این اساس طبق آمار شهریورماه سال ۱۴۰۰ شاخص قیمت کالاها و خدمات در این ماه و نرخ تورم در پایان این ماه به عدد ۵۹.۳ درصد رسیده است.

این تصاویر گویای ادعای نادرستی است که با رویکردی کاملا سیاسی از سوی فردی مطرح شده که به عنوان کارشناس اقتصادی شناخته شده و همچنین سال‌ها مشاور دولتمردان اقتصادی بوده است. مشخص است، تورم ۶۰ درصد در دولت قبل، حملات شبهه افکنان برای زیر سوال بردن سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم را بی اثر کرده است که حتی آمار بانک مرکزی را نیز نزد مردم مخدوش جلوه می دهند، در حالی که این آمار در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به عنوان مرجع آماری اطلاعات اقتصادی در دسترس همگان قرار دارد.

تورم ۶۰ درصد پایان دولت قبل به گواه گزارش بانک مرکزی

تورم ۶۰ درصد پایان دولت قبل به گواه گزارش بانک مرکزی

کد خبر: ۲۴۲٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha