۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
گردش مالی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی صندوق حمایت از بخش کشاورزی مازندران
در نشست با خبرنگاران مطرح شد:

گردش مالی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی صندوق حمایت از بخش کشاورزی مازندران

ساری – مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، گردش مالی این صندوق را در سال جاری پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار،نورالدین پناهی پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران ۱۳ درصد ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و ۱۰.۵ درصد تولیدات ملی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: صندوق حمایت کشاورزی مازندران از اولین صندوق های تشکیل شده در کشور است و اکنون میزان تشکل و سرمایه آن به ۳۰۰ تشکل و سهامدار و ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته و گردش ریالی آن به پنج هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: این صندوق در راستای تسهیلات کم بهره، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به زیربخش های زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان و منابع طبیعی اعطاء کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صندوق توسعه کشاورزی مازندران یادآور شد: ۳۵ درصد از سهم بری صندوق مازندران براساس ارزش تولیدات باید به بخش زراعت تخصیص داده شود که تعاونی تولید روستایی، تعاونی های روستایی و زراعتکاران را شامل می شود.

پناهی با اظهار اینکه ۲۸ درصد ارزش تولیدات مربوط به گل و گیاه است، تصریح کرد: خدمات باید براساس نقش تشکل ها در تولیدات ناخالص ملی ارائه شود.

وی با اظهار اینکه بیشترین تسهیلات به بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور اعطاء شده است ادامه داد: یکی از ظرفیت های صندوق این است که بروکراسی اداری در صندوق حذف شده است و تابع مقررات بانک مرکزی نیستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با بیان اینکه خدمات گیرندگان صندوق، سهامداران آن هستند ادامه داد: اعطای تسهیلات در این صندوق در کمتر از یک روز انجام می شود زیرا برای شخصیت حقوقی بخش کشاورزی ارزش و اعتبار قائل شده ایم.

وی گفت: صندوق مازندران تاکنون معوقه تسهیلات ندارد و این مسئله به تثبیت و پایداری صندوق کمک می کند.

وی با بیان اینکه بالاترین رکن صندوق، مجمع عمومی، هیئت مدیره و کارکنان صندوق هستند، افزود: مشتریان صندوق سهامداران صندوق و شرکای آن هستند.

کد خبر: ۲٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha