۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
بازار بورس تا چند روز دیگر ریزشی است؟/ نقش مثبت رئیس جدید مجلس بر روند صعودی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار تحلیل می کند

بازار بورس تا چند روز دیگر ریزشی است؟/ نقش مثبت رئیس جدید مجلس بر روند صعودی

صادقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد روند اصلاح قیمتی در بورس حداکثر تا پس فردا و حداقل تا آخر وقت معاملات فردا ادامه داشته باشد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل از امروز روند ریزشی به خود گرفته که این ریزش در روزهای آخر هر ماه اتفاق می افتد، به بهانه این ریزش در روز یکشنبه با یکی از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه گفتگویی انجام داده ایم:

اصلاح بازار حداکثر دو روز طول خواهد کشید

قاسم صادقی کارشناس بازار سرمایه و مدیر آکادمی رویال بورس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بورس بازار در رابطه با وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار داشت:  این چند روز شاخص بورس روند صعودی داشته و قاعدتاً نیاز به یک استراحت کوتاه مدت دارد و همانطور که امروز دیدم بازار یک مقدار منفی بود و که به نظر بنده این اصلاح کوتاه مدت و حداکثر دو روز است.

صادقی گفت: تارگت(هدف) کوتاه مدت شاخص بورس ۱میلیون ۴۰۰ هزار واحد است که شاخص بعد از شکست کانال ۱میلیون ۱۰۰ هزار به طرف این تارگت(هدف) در حال حرکت است و بعد از آن با توجه به داده‌های جدید باید نظر داد.

وی با تاکید بر این که بازار سرمایه ۱۰۰ درصد قابل پیش‌بینی نیست افزود: این بازار تا حدودی با روش تکنیکال، بررسی خروج و ورود پول، رصد سیاست‌های دولت قابل پیش‌بینی است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خروج و ورود پول به بازار سرمایه تأثیرات زیادی در ادامه روند شاخص بورس دارد گفت: همان‌طور که شاخص  ام اف ای (شاخص جریان (گردش نقدینگی ) به ما نشان می‌دهد و کلیت ورود پول در این روزها عدد قابل قبولی است.

به گفته صادقی پولی که این چند روز وارد بازار سرمایه شده باید بازدهی خود را بگیرد و بعد خارج شود. بازار  سرمایه با تمام پارامترهای تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و پول هوشمند قابل پیش‌بینی است، به عنوان مثال گاهی باید عملکرد دولت را بررسی کرد یا اینکه گاهی تحلیل زمانی انجام داد( که تحلیل زمانی فیبوناچی تایم زون به ما نشان می‌دهد که تا اواخر تیرماه شاخص به یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید) و زمانی هم تکنیکال صورت بگیرد. 

وی افزود: عرضه سهام دولتی در حال نزدیک شدن است و قاعدتا دولت قبل از عرضه سهام، به دنبال جذاب کردن بازار سرمایه برای مردم است که روزها هم شاهد این مورد هستیم، لذا  روند صعودی به خود می‌گیرد اما نه به شدت فرودین و اردیبهشت ماه بلکه سه روز جلو یک روز عقب که در نهایت اصلاحات کوتاهی هم در بین راه خواهیم داشت.

صادقی روی کار آمدن مجلس یازدهم را موجب روند مثبت بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: همگی بر روی این موضوع اذعان دارند که مجلس جدید با ریاست آقای قالیباف با توجه به توییت‌های که در رابطه با بورس زدند، برو روی بازار سرمایه تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۴٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha