۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
 ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام:

۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایلام - رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.

به گزارش بازار، سید محمد تراب میری ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در محل اداره جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار تن انواع گندم از کشاورزان خریداری شده و علاوه بر این خرید کلزا به ۱۷ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: برداشت محصولات کشاورزی اعم از گندم، جو و کلزا در حوزه جنوب به اتمام رسیده و در حوزه شمال نیز رو به پایان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شده که حدود ۹۷ درصد مطالبات است، افزود: برای برداشت گندم مشکل کمباین حل شده و هم اکنون تعداد ۱۵۰ دستگاه کمباین در استان فعال است.

میری تصریح کرد: اگر در بعضی از مناطق استان کمبود کمباین هم وجود داشته باشد یا به خاطر سطح شیب دار زمین های کشاورزی است و یا در برخی نقاط پول کمباین داران پرداخت نمی شود.

وی به تامین مواد غذایی استان هم اشاره ای کرد و گفت: از این نظر مشکلی نداریم و در بحث گوشت قرمز و سفید نیاز استان تامین شده است.

میری گفت: آرد مورد نیاز استان نیز ۹۰ هزار تن است که در خود استان تولید و در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۴٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha