۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
قدردانی از ۲۳ تعاونی برتر با حضور رئیس جمهور

قدردانی از ۲۳ تعاونی برتر با حضور رئیس جمهور

از ۲۳ تعاونی برتر ملی در همایش تعاون و حکمرانی مردم امروز با حضور رئیس جمهور در سالن همایش‌های صدا و سیما قدردانی می‌شود.

به گزارش بازار، این همایش با هدف معرفی بهتر الگوهای موفق تعاونی و با حضور تعاونگران سراسر کشور، اتاق‌های تعاون استانی، اتحادیه‌های تعاونی، اداره‌های کل استانی و اتاق تعاون ایران برگزار می‌شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این همایش گفت: با توجه به آسیب شناسی کارشناسانه جشنواره تعاونی‌های برتر که در ادوار مختلف برگزارشده است امسال در شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر بازنگری، تغییر و بازنویسی صورت گرفته است.

به گفته مهدی مسکنی، در دوره‌های قبل، بیشتر ابعاد اقتصادی تعاونی‌ها مد نظر قرار گرفته و ابعاد مهم تأثیر گذار اجتماعی و فرهنگی تعاونی‌ها تا حد قابل زیادی مغفول واقع شدند، از این رو، با توجه به اهمیت بعد اجتماعی تعاونی‌ها و این که تعاونی نه‌تن‌ها یک نظام اقتصادی برای رشد و اشتغال پایدار بلکه شیوه‌ای از ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی و حمایتی نیز محسوب می‌شوند، شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در سال جاری با رویکرد اصلی «ترویج تعاونی بودن بنگاه تعاونی» تدوین شده است.

وی افزود: انتخاب و معرفی تعاونی‌های نمونه با شاخص‌ها و معیارهای صحیح، علاوه بر نشان دادن نقاط قوت تعاونی‌های موجود و تقویت آنها، می‌تواند مسیر را برای حرکت سایرعلاقمندان به فعالیت‌های جمعی هموار و الگویی از فعالیت‌های موفق اجتماعی و اقتصادی مشارکتی را ارائه کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهم‌ترین اهداف این همایش معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ تعاون و کار جمعی، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون، ارتقاء جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت درجامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور، تشویق و ترغیب فعالیت تعاونی ها، معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون کشور است. وی تاکید کرد: همه مراحل فرایند انتخاب تعاونی‌های برتر از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون انجام شده است.

کد خبر: ۲۴۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha