۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
معرفی ۶۵ هزار واحد متخلف عرضه کالای اساسی به تعزیرات حکومتی| کمبود شکر نداریم
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی خبر داد

معرفی ۶۵ هزار واحد متخلف عرضه کالای اساسی به تعزیرات حکومتی| کمبود شکر نداریم

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۶۵ هزار واحد متخلف عرضه کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

به گزارش بازار، مسعود امرالهی درباره وضعیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ هزار بازرسی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که از این تعداد نزدیک به ۶۵ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخش عمده این تخلفات مربوط به گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کم‌فروشی در محصولاتی همچون شکر، آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ و نانوایی‌ها بوده است.

امرالهی تصریح‌کرد: به‌تازگی بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان جریمه فروش شکر خارج از شبکه و بیش از ۲ میلیارد تومان گران فروشی گوشت قرمز در فروشگاه‌ها داشته ایم.

شناسایی ۸ هزار تن شکر خارج از شبکه
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار شکر، گفت: شکر مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در زمینه تامین و عرضه شکر وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بخشی از شکر در خارج از شبکه عرضه می شد که با برخورد با متخلفان این محصول، اکنون داخل شبکه عرضه می شود.

امرالهی افزود: به‌تازگی هشت‌هزار تن شکر خارج از شبکه کشف و متخلفان این پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند که حدود ۱۴۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان جریمه انجام شده است.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی در بازار باید ۳۴ هزار تومان باشد و قیمت هایی بیش از نرخ مصوب تخلف و گران فروشی محسوب می شود که در صورت شناسایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

عرضه ۱۷۱ هزار تن شکر با تخفیف در استان‌ها
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین به‌تازگی نزدیک‌به ۱۷۱ هزار تن شکر با تخفیف در استان های سراسر کشور توزیع شده است و مشکلی در عرضه این محصول وجود ندارد.

وی یادآور شد: از ابتدای فعالیت دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون نیز در مجموع حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی انجام شده که از این تعداد ۱۶۹ هزار پرونده تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و در دست پیگیری است.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha