۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
رایج ترین اشتباهات معامله گران فارکس، بررسی ۱۳ خطا

رایج ترین اشتباهات معامله گران فارکس، بررسی ۱۳ خطا

بروکر و صرافی های مختلفی برای ترید وجود دارند اما آموزش ثبت نام صرافی بینگ ایکس bingx خیلی راحت و استفاده از این پلتفرم بسیار کاربردی است.

به گزارش بازار، بروکر و صرافی های مختلفی برای ترید وجود دارند اما آموزش ثبت نام صرافی بینگ ایکس bingx خیلی راحت و استفاده از این پلتفرم بسیار کاربردی است. معاملات فارکس در عین حال که شیرین بوده و می‌تواند یک منبع خوب برای کسب درآمد دلاری باشد،  ممکن است تریدر و سرمایه گذار را با ضرررواجه کند. در واقع، همیشه و در همه حال، برد و باخت، سود و ضرر، دو روی یک سکه در معاملات هستند و امری کاملا اجتناب ناپذیرند. اما گاهی اوقات، سرمایه گذار با رفتارها و اشتباهات خود، منجر به بروز ضرر می‌شود.

رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است دامنگیر یک ترید فارکس شود، در نهایت می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه او شود. ما هم قصد داریم در این مطلب، این اشتباهات را معرفی و بررسی کنیم. همچنین، چند تا از مرگبارترین و خطرناک ترین اشتباهاتی که ممکن است منجر به کال مارجین شدن یا ضرر در معاملات اسپات و فیوچرز شود، را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

۱. ۱۳ اشتباه رایج از سوی معامله گران در فارکس

۲. مرگبارترین اشتباهات در فارکس

۳. اشتباهات رایج در معاملات مارجین

۴. راه‌های جلوگیری از بروز اشتباه در معاملات فارکس

۵. نقش دانش، آموزش و استراتژی در عدم بروز اشتباه در معاملات فارکس

۱۳ خطای رایج در معاملات فارکس

در اینجا به معرفی و بررسی ۱۳ خطای معروف در فارکس می‌پردازیم:

۱. عدم تعیین حد استاپ لاس در معاملات:

استاپ لاس و تعیین حد ضرر در معاملات فارکس می‌تواند کاربران را از لیکوئید شدن یا کال مارجین نجات دهد. افرادی که دچار این خطا می‌شوند یا خیلی تازه وارد هستند و نمی‌دانند باید چه کنند و یا خیلی دچار غرور کاذب شده و نمی‌دانند که ریسک در معاملات نیز وجود دارد و همه چیز قابل پیش بینی نیست.

 تنها راه نجات از این اشتباه، تعیین stop loss است.

۲. نگاه به نتیجه و غفلت از ایجاد یک روند استراتژی شخصی در معاملات:

تازه واردها در فارکس، به دنبال یک شبه سود کردن هستند. به همین دلیل به دنبال معاملات بزرگ و پر خطر می‌روند. در واقع این افراد، موفقیت پیوسته را فدای یک شبه پولدار شدن می‌کنند.

راه حل این است که به جای نگاه به نتیجه، به روند معامله و ایجاد یک روند شخصی و استراتژی خوب تکیه شود.

۳. وسواس و دستکاری در معامله‌ و پوزیشنی که ایجاد شده است:

برخی از معامله گران عادت دارند وقتی معامله خود را باز می‌کنند ( معمولا در معاملات فیوچرز و گاهی ماجین ) دوباره طبق یک وسواس باز می‌گردند و مجددا پوزیشن‌های آن را تغییر می‌دهند. این کار می‌تواند آنها را با خطر ضرر مواجه کند. زیرا آنها تصور می‌کنند با این کار نتیجه بهتری می‌گیرند. اما واقعیت اینطور نیست.

بهتر است صبر کرده و کاری انجام نشود تا نتیجه مشخص شود.

۴. عدم جدی گرفتن مدیریت ریسک در معاملات:

یک تریدر واقعی زمانی می‌تواند در ترید و سرمایه گذاری حرفی برای گفتن داشته باشد که سرمایه خود را به درستی مدیریت کند. بسیاری از افراد مدیریت سرمایه را بلد نیستند و یا اگر بلد هستند، در استفاده از آن کوتاهی می‌کنند.

 این کار در نهایت منجر به از دست رفتن سرمایه خواهد شد. هر تریدر و سرمایه گذار در فارکس یا هر بازار معاملاتی دیگر، باید مدیریت ریسک بداند.

۵. اشتیاق زیاد برای سود کردن در کوتاه مدت:

افراد تازه وارد بیشتر از هرکس دیگر دچار این اشتباه می‌شوند. این افراد تصور می‌کنند در این بازار باید سودهای بسیار زیاد و خیلی سریع داشته باشند. به همین دلیل دست به اقدامات غیر عاقلانه و بدون فکر می‌زنند.

بهترین راه حل این است که از اقدام عجولانه جلوگیری شود.

۶. تمایل به انجام معامله در هر روز و پشت سر هم:

معامله گران حرفه‌ای یا حتی تازه وارد، گاهی به دنبال این هستند که هر روز پوزیشن معاملاتی باز کنند و تمام پول وام گرفته شده از بروکر را مصرف کنند. این افراد تصور می‌کنند بازار فارکس هر روز پر از فرصت طلایی است و خود را ملزم به انجام معامله می‌دانند.

 راه حل این مشکل این است که معاملات روزانه را زیر نظر بگیرند و سیگنال‌های مناسب را بررسی کنند. البته نیازی نیست هر روز و هرشب و دقیقه به دقیقه بازار رصد شود. چند معامله زیر نظر گرفته شود بهتر است از زمانی که تمام معاملات را زیر نظر باشند و زندگی روزمره شخص مختل گردد.

۷. نقشه برای انتقام از بازار به شکل ضربتی و سریع:

افراد مبتدی در بازار معاملات فارکی ممکن است دچار اشتباه شده و ضرر کنند. برخی برای اینکه این ضررها را جبران کنند، دست به معاملات هیجانی می‌زنند تا انتقام شکست و ضرر خود را در یک معامله بگیرند. به همین خاطر ریسک بزرگ و غیر معقول انجام می‌دهند.

 بهترین راه حل این است که انتقام گرفته نشود و به جای آن از اشتباهات قبلی، درس گرفته شود.

۸. تعصب بیش از حد روی تحلیل شخصی:

برخی از سرمایه گذاران ممکن است به دانش و تحلیل شخصی خود ایمان صد درصد داشته باشند و فقط با سیگنال‌های شخصی معامله کنند. این کار اشتباه است. زیرا تحلیل‌ها فقط کمک کننده و یاری رسان هستند اما صد در صدی نیستند. اتفاقات لحظه‌ای و ناگهانی ممکن است حرکات قیمتی را تحت تاثیر قرار دهد.

راه حل این مشکل، استفاده از تجارب افراد حرفه‌ای در کنار تحلیل شخصی و همچنین استفاده از تحلیل‌های مختلف در کنار هم است.

۹. تصمیم گیری فقط بر اساس تحلیل‌ و شاخص:

این کار از اشتباهات رایج است. هیچ تحلیلی ۱۰۰ درصد درست نیست. شاید تا ۹۹ درصد درست انجام شود اما همیشه ۱ درصد را باید برای خطا در نظر گرفت. ممکن است ورق برگردد و همه چیز برعکس شود.

راه حل، داشتن نگاه چند بعدی به بازار است. تکیه بر دانش شخصی، شاخص و تحلیل و سیگنال از افراد معتبر، همه در کنار هم تاثیر بهتری دارند.

۱۰. توجه بیش از حد به سیگنال و نظرات دیگران:

اگر بیش از اندازه به تحلیل دیگران توجه شود، ممکن است تریدر در دام اشتباه محاسباتی گرفتار شود. به علاوه اینکه نمی‌توان به هر شخصی اعتماد کرد و سیگنال‌های او را ملاک قرار داد.

راه حل، مانند مورد قبل است و باید نگاه چند بعدی داشت.

۱۱. عدم وجود انضباط معاملاتی:

بی نظمی در معاملات و نداشتن برنامه مدون برای ترید، از بزرگترین مشکلات و اشتباهات رایج در این زمینه است. معامله گرانی که بدون هدف و برنامه دل به دریای فارکی می‌زنند، در نهایت در این دریای پر تلاطم، غرق خواهند شد.

راه حل، در داشتن برنامه ریزی و استراتژی معاملاتی است. باد به این دو اصل، پایبند بود تا از این دریا به سلامت عبور کرد.

۱۲. بازی کردن بیش از حد با سرمایه شخصی برای خودآموزی:

افرادی که در این بازار از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند، ممکن است دچار اشتباه آزمون و خطای پشت سر هم شوند. این افراد برای انجام آزمون و خطا، تمام سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند و در چشم بهم زدنی، آن را می‌بازند. بسیاری از پول‌های از دست رفته برای کارمزد بروکر و اسپرد هزینه خواهد شد.

راه حل در انجام ندادن این کار است. وقتی تریدر می‌داند که نتیجه آزمون و خطای او چیست، نباید باز هم آن را تکرار کند.

۱۳. خیال پردازی در معاملات:

بسیاری از تازه واردها در خیالات خود معاملاتی را تصور می‌کنند که یک شبه می‌تواند زندگی فرد را از این رو به ان رو کند. این فکر فقط یک خواب و خیال پردازی است. زیرا هیچ بازار معاملاتی وجود ندارد که یک شبه بتواند چنین اتفاقی را رقم بزند.

راه حل، پرداختن به یادگیری و آموزش در این خصوص است تا جایی برای خیال پردازی باقی نگذارد.

مرگبارترین اشتباهات در فارکس

آموزش ثبت نام صرافی bingx

احتمال بروز خطا و اشتباه در معاملات فارکس یا هر بازار مالی دیگر در دنیا وجود دارد. برخی از این اشتباهات قابل پیش بینی نیستند و از دسترس تریدرها خارج است. مثلا زمانی که یک سرمایه گذار پیش بینی می‌کند که در ۱ هفته آینده دلار ۱ و نیم برابر رشد می‌کند. همه چیز تا ۶ روز اول خوب است اما روز هفتم به دلیل وقوع یک جنگ یا یک بلایای طبیعی، همه چیز خراب شده و برعکس می‌شود. در واقع اینجا خطا و اشتباه محاسباتی رخ نداده است. بلکه شرایط غیر قابل پیش بینی منجر به بروز این خطا شده و شخص ضرر خواهد کرد.

آموزش ثبت نام صرافی bingx را در سایت بینگ ایکس فارسی ببینید و از کپی ترید و ربات تریدهای رایگان آن نهایت استفاده را برای ترید در فارکس و ارزدیجیتال را ببرید. اما برخی دیگر از اشتباهات کاملا به تریدر و دانش و فهم او بستگی دارد که کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری است. برخی از خطرناک‌ترین اشتباهاتی که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، شامل موارد زیر است:

·        اتکای بیش از حد به سیگنال دیگران

·        عجله برای سود کردن زیاد و باز نمودن پوزیشن‌های فیوچرز و مارجین

·        ریسک روی تمام دارایی و خرید یک جفت ارز

·        خطاهای تحلیلی مانند خطا در تحلیل حرکات قیمت ( تکنیکال ) و خطاهای فاندامنتالی و . . .

·        استفاده از لوریج و اهرم بالا در معاملات مارجین و فیوچرز

·        ترید تعصبی کردن

·        بیش از حد ترید کردن در طول روز

اشتباهات رایج در معاملات مارجین

آموزش صرافی بینگ ایکس

یکی از زیبایی‌های فارکس، امکان انجام معاملات مارجین و اهرم دار است. در این معاملات مبلغی به عنوان وثیقه نزد بروکر باقی می‌ماند و به نسبت اهرم انتخاب شده، n برابر سرمایه، به عنوان وام به تریدر داده می‌شود تا معامله کند. یکی از بزرگترین خطاهایی که می‌تواند سرمایه گذار را به سطح مارجین و در نهایت مارجین کال برساند، استفاده از اهرم بالا و بدون منطق و همچنین مشخص نکردن حد ضرر و stop loss است. تنها راه جلوگیری از این خطا، بالا بردن دانش و اطلاعات در زمینه معاملات مارجین است. این کار می‌تواند شخص را از گرفتار شدن در باتلاق لیکوئید، نجات دهد.

و کلام آخر

در اینجا سعی شد رایج‌ترین اشتباهاتی که معامله گران در فارکس مرتکب می‌شوند، لیست شده و توضیح داده شود. اما ممکن است باز هم خطا و اشتباهات دیگری باشد ( که صد البته هست ) و در اینجا به آنها اشاره‌ای نشده باشد. به هر حال بالا بردن دانش و اطلاعات، داشتن استراتژی معاملاتی و مدیریت ریسک می‌تواند از بروز چنین خطاهایی، پیشگیری کند.

منبع: آموزش صرافی bingx

کد خبر: ۲۴۲٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha