۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده است
وزیر محیط زیست قطر:

قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده است

وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر گفت: با توجه به تاثیرات پدیده گرد و غبار، کشور قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده است.

به گزارش بازار، فالح بن ناصر آل ثانی وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر در نشست بین المللی مقابله با قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده استتوفان‌های ماسه و گرد و غبار افزود: پدیده گرد و غبار ناشی از تغییرات اقلیمی است. طی سال‌های گذشته گرد و غبار ناشی از تغییرات اقلیمی افزایش یافته است و علاوه بر آن پدیده‌های دیگری همچون کم بارشی و گازهای گلخانه‌ای تاثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد سایر کشورها گذاشته است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی همچنین موجب افزایش بادها و در نتیجه حمل گرد و غبار شده است. دولت قطر نیز درگیر این پدیده است و همیشه از کشورها در سطوح منطقه‌ای و همچنین بین المللی برای مقابله با گردو غبار دعوت داشته است.

وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر تصریح کرد: کشور قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده است که تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل انجام خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها کاشتن گیاه در مناطق بیابانی قطر است که کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرهای بیابانی کشور قطر از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: با توجه به تاثیرات گردو غبار در اقتصاد کشورها کشورقطر تلاش می‌کند تا با کمک سازمان ملل متحد با کشورهایی که تحت تاثیر گرد و غبار هستند همکاری کند.

آل ثانی در پایان با تاکید بر اینکه با مسئله گرد و غبار نباید به عنوان یک مسئله ثانویه برخورد کنیم تصریح کرد: با توجه به تاثیرات گرد و غبار در اقتصاد کشورها، باید در راستای توسعه اقتصادی جامعه بشریت در کشورهای توسعه یافته و فقیر همکاری داشته باشیم و امیدواریم این اجلاس برای مقابله با گرد و غبار نتیجه مثبت داشته باشد.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha