۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
رنج نیمی از مردم دنیا از گرمای شدید امسال

رنج نیمی از مردم دنیا از گرمای شدید امسال

پژوهشگران می‌گویند در ماه‌های ژوئن تا اوت امسال (اوایل خرداد ماه تا شهریور)، نیمی از مردم جهان دستکم به مدت ۳۰ روز، در معرض بحران آب و هوایی قرار داشتند واز گرمای شدید، رنج بردند.

به گزارش بازار، پژوهشگران می‌گویند در ماه‌های ژوئن تا اوت امسال (اوایل خرداد ماه تا شهریور)، نیمی از مردم جهان دستکم به مدت ۳۰ روز، در معرض بحران آب و هوایی قرار داشتند واز گرمای شدید، رنج بردند.

پژوهشگران سازمان آب و هوای مرکزی (Climate Central) اعلام کردند بیش از ۳.۸ میلیارد نفر از جمعیت جهان، تابستان امسال بیش از یک ماه از گرمای شدید رنج بردند و تقریبا همه جمعیت کره زمین، حدود ۹۸ درصد از ساکنان کره زمین، در ماه‌های ژوئن تا اوت، دستکم یک بار از گرمای شدید آزار دیدند. براساس گزارش این پژوهشگران، در طولانی مدت‌ترین دوران گرما در زمین، معادل حدود سه ماه، روزانه حدود ۱.۵ میلیارد نفر از جمعیت در معرض گرمای شدید قرار گرفتند.

دکتر اندرو پرشینگ (Andrew Pershing)، معاون بخش دانش در سازمان "آب و هوای مرکزی" گفت:" در سه ماه گذشته، تقریبا هیچ انسانی از پیامدهای گرمای شدید کره زمین در امان نماند. " وی افزوده است در همه کشورهای جهان، حتی کشورهای نیمکره جنوبی که در این ماه‌ها هوا در خنک‌ترین حالت است، ساکنان با گرما مشکل داشتند و به علت تغییرات آب و هوایی که انسان پدید آورده، در شماری از مناطق، تحمل گرمای شدید تقریبا غیرممکن شده است. وی تاکید کرده:" آلودگی با گاز کربن، قطعا مسوول این میزان گرمای بی سابقه در کره زمین است. "

به نوشته ایندیپندنت، سازمان ملل اعلام کرده است تابستان امسال، گرم‌ترین تابستان برای انسان‌ها در نیمکره شمالی است.

پژوهشگران سازمان "آب و هوای مرکزی" در ۱۸۰ کشوری که میزان گرمای ان را بررسی کردند، همه شهروندان از گرمای امسال رنج برده اند. این پژوهشگران اعلام کردند کشورهایی که بیش از دیگران از گرمای شدید هوا رنج بردند، کم‌ترین نقش را در تولید گاز کربن داشته اند. براساس گزارش این دانشمندان، در حالی که کشورهای گروه ۲۰ که بزرگ‌ترین آلاینده‌های آب و هوایند امسال به طور متوسط ۱۷ روز خیلی گرم داشتند، کشورهای کم توسعه یافته جهان، به طور متوسط ۴۷ روز از گرمای شدید رنج بردند.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha