۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
نرخ سفارش‌های صنعتی در آلمان کاهش یافت

نرخ سفارش‌های صنعتی در آلمان کاهش یافت

دفتر فدرال آمار آلمان اعلام کرد سفارش‌های صنعتی این کشور در ماه جولای بیش‌تر از حد انتظار کاهش‌یافته‌اند و آمار آن پس از جهشی اساسی که ماه پیش به‌واسطه بخش هوافضا ایجادشده بود، نزولی شده است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش دفتر آمار آلمان، سفارش‌های دریافتی ماه گذشته میلادی بر اساس تاریخ تقویمی و فصلی ۱۱٫۷ درصد کاهش داشته است؛ درحالی‌که بر اساس نظرسنجی‌ها، انتظار می‌رفت نرخ سفارش‌ها در ماه گذشته تنها ۴ درصد کاهش داشته باشند.

دفتر آمار آلمان اعلام کرد: نوسانات شدیدی که در سفارش‌های جدید در ماه‌های گذشته مشاهده شده بود، در ماه جولای خود را نشان داد.

همچنین به گفته این دفتر، دلیل اصلی کاهش نرخ سفارش‌های صنعتی در ماه جولای، افزایش بیش‌ازحد انتظار سفارش‌های صنعتی این کشور در ماه گذشته از سوی بخش هوافضا بوده است. انتظار می‌رفت سفارش‌ها در ماه ژوئن ۲ درصد کاهش پیدا کنند اما ۷٫۶ درصد افزایش پیدا کردند.

اقتصاددانان دلیل این نوسانات را ضعف اقتصاد جهانی می‌دانند؛ زیرا آلمان تحت تأثیر اقتصاد جهانی است و اقتصاد جهانی هم در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، بنابراین جای تعجب ندارد که دریافت سفارش‌های صنعتی آماری ضعیف از خود نشان دهد.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha