۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
گنکره ملی باغبانی در گلستان برگزار می شود
از ۲۷ شهریور؛

گنکره ملی باغبانی در گلستان برگزار می شود

گرگان- شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از برگزاری گنکره ملی باغبانی خبرداد و گفت: این رویداد به مدت سه روز از ۲۷ تا ۳۰ شهریور در گلستان برگزار خواهد شد.

شعبان شتایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کنگره ملی باغبانی به مدت سه روز از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، ارائه ۶۰۰ مقاله علمی مرتبط با باغبانی، بازدید میدانی یک روزه از دستاوردهای باغبانی و باغات گلستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب از برنامه‌های کنگره ملی باغبانی است.

وی یادآورشد: از افراد شرکت‌کننده در این همایش از بخش خصوصی و دولتی انتظار داریم با حضور فعال خود ما را در برگزاری هرچه مناسب تر این کنگره یاری کنند.

شتایی با بیان این موضوع که برگزاری کنگره ملی باغبانی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فرصتی مهم برای بررسی چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل حوزه باغبانی در استان است، بیان کرد: در روز اول برگزاری کنگره باغبانی نشستی با موضوع موانع حقوقی برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر علوم در کنگره ملی باغبانی استان گلستان حضور خواهند داشت.

شتایی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌های مرتبط با بخش باغبانی تمایل به برگزاری نشست داشته باشند، دانشگاه منابع طبیعی گرگان از این موضوع استقبال و آمادگی کامل خود را برای برگزاری این جلسات اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان یادآورشد: همچنین برای اولین بار جشنوار قارچ در استان برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کشت قارچ در تامین غذا و اشتغالزایی، بیان کرد: پس از جلسه هم‌اندیشی برگزاری جشنواره قارچ با حضور دستگاه‌های مختلف استان، زمان دقیق و شرایط شرکت در جشنواره پس از مشورت با اعضا به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر: ۲۴۱٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha