۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۵۰ درصد تعاونی های اردبیل در حوزه کشاورزی فعال هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۵۰ درصد تعاونی های اردبیل در حوزه کشاورزی فعال هستند

اردبیل - رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۵۰ درصد شرکت های تعاونی در استان اردبیل در بخش کشاورزی فعال هستند.

بهروز رحیم زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در استان اردبیل فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰ شرکت تعاونی را در حوزه های مختلف شاهد هستیم که اکثر این تعاونی ها نیز فعال و در طول سال اثربخشی و کارآمدی مؤثری دارند.

وی به تنوع تولید محصولات در این شرکت های تعاونی و امکان صادرات آن را یادآور شد و تصریح کرد: از بین شرکت های تعاونی فعال استان علاوه بر بخش کشاورزی، تعداد زیادی از آنها در حوزه خدمات، گردشگری و نظام صنفی نیز فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل فرصت اشتغال ایجاد شده به همت شرکت های تعاونی را ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اکثر این اعضای تعاونی و شاغلان در این بخش از مهارت های مورد نظر بهره مند نیستند که ما سعی کردیم با برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای مهارت توانمندی این شرکت های تعاونی را افزایش دهیم.

رحیم زاده افزود: بخشی از این شرکت های تعاونی در حوزه فناوری و نوآوری ها فعالیت دارند که به دلیل عمر کوتاه این تعاونی ها، امیدواریم هر سال بر مجموع شرکت های تعاونی فناور و دانش بنیان در استان افزوده شود.

وی به توافق اخیر با کشور چین و امکان صادرات محصول مینی تیوبر و بذر سیب زمینی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از شرکت های تعاونی در این حوزه امکان تولید با کیفیت محصول و صادرات آن را فراهم کرده که تلاش می شود در این بخش امکان صادرات محصولات به شکل کیفی فراهم آید.

رحیم زاده از اعضای تعاونی خواست تا از ظرفیت بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات کم بهره استفاده کرده و در کنار آن از ضمانت نامه های صادر شده نیز استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل حمایت بانک توسعه تعاون را از تعاونی های فعال و نیمه راکد یادآور شد و اضافه کرد: در یک سال اخیر بیش از ۲۹ تعاونی از حالت رکود به چرخه فعالیت بازگشتند.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha