۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
پیش‌بینی افزایش دو برابری کسری بودجه آمریکا

پیش‌بینی افزایش دو برابری کسری بودجه آمریکا

سازمان دیده‌بان بودجه آمریکا پیش‌بینی کرد که کسری بودجه فدرال در سال جاری میلادی عمدتا به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش درآمد مالیاتی به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش بازار، تارنمای هیل نوشت: کمیته بودجه فدرال مسئول (CRFB) به عنوان سازمانی که به کاهش کسری بودجه رسیدگی می کند، پیش بینی کرده کسری بودجه فدرال در سال مالی که ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) پایان می یابد، با رسیدن به رقم ۲ تریلیون دلار، دو برابر شود.

مارک گلدوِین مدیر سیاسی ارشد این سازمان به تارنمای هیل گفت که نرخ بالای بهره، درآمدهای مالیاتی پایین تر و افزایش نرخ تورم به افزایش هزینه های بیمه و برنامه مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی) منجر شده که همگی به افزایش کسری بودجه کمک کرده اند.

وی افزود، بخش مهم ماجرا این است که یک بار در سال ۲۰۲۲ افزایش درآمد داشتیم که به پایان رسیده است. اما در سال ۲۰۲۳ بطور قطع کسری بودجه خواهیم داشت که دلیل آن، افزایش هزینه های بهره است. دلیل افزایش کسری بودجه از یک تریلیون دلار به ۲ تریلیون دلار یک عامل نیست این امر چند دلیل دارد.

دفتر بودجه کنگره (CBO) ماه گذشته تخمین زد که کسری بودجه فدرال در دوره ۱۰ ماهه منتهی به ژوئیه (تیر-مرداد) به ۱.۶ تریلیون دلار رسید.

آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به سطوح بی سابقه ای از کسری بودجه فدرال دست یافت که دلیل اصلی آن افزایش هزینه‌ها و استقراض در دوران همه‌گیری کرونا بود.

در سال ۲۰۲۰، کسری بودجه آمریکا به ۳.۱ تریلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ به ۲.۸ تریلیون دلار رسید.

گلدوین گفت: انتظار می رود کسری بودجه فدرال در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال جاری (۲۰۲۳) کاهش یابد و در سه دهه آینده در صورتی که «شوک های قابل پیشی بینی» دیگری وجود نداشته باشد، کسری بودجه به ۳ تریلیون دلار برسد.

وی افزود: انتظار دارم کسری بودجه روند رو به رشدی داشته باشد اما احتمالا در سال ۲۰۲۴ به جای روند افزایشی، کاهش خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha