۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی به بهره‌برداری رسید
توسط ستاد اجرایی فرمان امام؛

بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

زرندیه- بزرگترین مجتمع پرورش شتر با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پرندک استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر یکشنبه بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پرندک (شهرستان زرندیه) به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، این مجتمع ظرفیت پرواربندی ۴۰۰ نفر شتر را در سال دارد که در فاز نخست در دوره ۱۰۰ روزه ۱۰۰ نفر شتر پرورش داده می شود.

گفتنی است که این مجتمع دارای ویژگی های ممتازی از جمله سرمایه اولیه پایین، قابلیت توسعه توسط مردم، احیای اراضی بلا استفاده، بازگشت سرمایه بالا، تکنولوژی آبیاری تکمیلی مرتع، فناوری کشت بدون خاکورزی، تولید غذا بدون آب، مدیریت تلفیقی دام و مرتع است.

لازم به ذکر است که پیش از اجرای این طرح و به منظور تامین علوفه مورد نیاز در فاز نخست ۵۶۳ هکتار از اراضی بیابانی زیر کشت دیم جو، گندم و خارشتر قرار گرفته که در فاز دوم این سطح زیر کشت به هزار و۲۰۰ هکتار خواهد رسید.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حاشیه بهره برداری از این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  اجرای طرح های اشتغال‌زایی و حمایت از تولید به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایجاد و بهره برداری می شوند.

عارف نوروزی گفت: طرح پرورش شتر با نیاز به سرمایه گذاری کم وارزش افزوده مطلوب الگوی مناسبی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت بخصوص در مناطق کم برخوردار و بیابانی کشور است که در این منطقه به بهره برداری رسید.

وی عنوان داشت: حمایت از۶۰ هزار کارگاه وکارخانه خرد وکوچک وخانگی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال ۹۹ قرار دارد که با اجرای این طرح ها۱۶۳ هزار شغل ایجاد می شود.

کد خبر: ۲۴٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha