۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
برق صنایع خریدار برق سبز قطع نشد

برق صنایع خریدار برق سبز قطع نشد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی گفت: صنایعی که برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی خریداری کرده‌اند، در تابستان امسال مشمول قطعی برق نشدند.

به گزارش بازار، محمود کمانی با اشاره به اینکه معاملات برق تجدیدپذیر در تابلو برق سبز بورس انرژی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده است، گفت: تاکنون با گذشت سه دوره معاملاتی، بالغ بر ۱۲۸ میلیون کیلووات ساعت برق ذیل این تابلو معامله شده است. بر همین اساس حداکثر مبلغی که در معاملات تابستان ۱۴۰۲ در تابلو رقم خورد حدود سه هزار و ۷۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر بوده است.

کمانی افزود: قبض برق صنایع کشور بر اساس تکلیف قانون مبنی بر تامین یک درصد انرژی مصرفی از برق تجدیدپذیر، توسط شرکت توانیر صادر شده است؛ به‌نحوی که این تعرفه در مردادماه برابر دو هزار و ۶۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت بوده است. از سوی دیگر مطابق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران تمامی صنایع کشور که برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی در تابستان سال جاری خریداری کرده‌اند، مشمول عدم قطع شده‌اند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: این موضوع می‌تواند علاوه بر ایجاد زیرساخت لازم برای تولید پایدار در صنایع کشور، مزایا و اثرات اقتصادی فراوانی را برای این صنایع به ارمغان آورد.

این گزارش حاکی است بازیگران این بازار شامل نیروگاه‌های عرضه‌کننده برق و صنایع خریدار برق به تعداد ۶۰ شرکت هستند که طی سه دوره معاملاتی نخست در این بازار حضوری فعال داشته‌اند. در حال حاضر تمامی صنایع کشور می‌توانند برق تجدیدپذیر تکلیف‌شده در قانون را مستقیما از طریق تابلوی برق سبز بورس خریداری کنند و مابه‌ازای برق خریداری شده در تابلوی برق سبز از میزان پرداختی در قبوض آن‌ها کسر خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha