۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
صادرات مجدد به بنادر کویت با تغییر شیوه بسته بندی در بندر خرمشهر انجام شد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

صادرات مجدد به بنادر کویت با تغییر شیوه بسته بندی در بندر خرمشهر انجام شد

خرمشهر - اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از صادرات مجدد کالاهای صادراتی که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا اجازه ورود به به بنادر کویت را دریافت نکرده بودند با تغییر در شیوه بسته بندی خبر داد.

نوراله اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و ممانعت کویت از ورود شناورها به بنادر این کشور ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر در لنگرگاه کویت در انتظار پهلوگیری در اسکله های آن کشور بودند موفق به ورود و انجام تخلیه نشدند و بعد از چند روز به بندر خرمشهر برگشتند و از اسفند ماه سال گذشته تاکنون همچنان زیر بار درانتظار بازگشایی بنادر کویت در اسکله های بندر خرمشهر مستقر بودند.

وی افزود: در پی موافقت بنادر کویت با ورود شناورهای حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالاها مجددا تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته بندی و استافینگ یا کیسه گری در قالب کیسه جامبودر ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کویت بارگیری شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰Teu کانتینر توسط سه فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده اند و سایر کالاها در حال بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان در کانتینر هستند.

اسعدی در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته بندی و صادرات کالاها عنوان کرد: انجام تغییر شیوه بسته بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها، کاهش هزینه های خروج از اسکله ها و در نهایت منجر به  کاهش ریسک های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر شد.

کد خبر: ۲۴٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha