۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
تامین ناوگان اتوبوس به اندازه نیاز در مرزهای کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

تامین ناوگان اتوبوس به اندازه نیاز در مرزهای کشور

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تامین اتوبوس به میزان کافی در پایانه مرزی مهران برای بازگشت زائران خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش امانی در گفتگو با رسانه ملی گفت: همه سرویس‌های اتوبوسی ما دایر و برقرار است، با توجه به این که برنامه ریزی نشده موج برگشت زائران، ما در بعضی ساعات در بعضی از مقاصد، مشکل داریم مثل اصفهان، قزوین و مازندران، اما الحمدلله اتوبوس به تعداد کافی در پس کرانه ما هست.
امانی افزود: تعداد اتوبوسی که هم اکنون در خود پایانه مستقر هست نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است و از ساعت صفر بامداد نزدیک ۶۰۰ دستگاه تا الان اعزام شده اند و از پریشب نزدیک به هزار و ۸۰۰ سرویس انجام داده ایم.

وی افزود: یکسری از زائران هم هستند که از مرزهای دیگر رفته اند، اما در برگشت ترجیح داده اند به مرز مهران بیایند که جزو برنامه ریزی ما نبوده است، اما پیش بینی کرده ایم، الان خوزستان جزو مقصدهای ما از مرز مهران نیست، اما وقتی که زائران مراجعه کنند اندازه یک اتوبوس یا یک ون بشوند ما ماشین در اختیار آن‌ها می‌گذاریم که این زائران بروند و به مقاصد خودشان برسند. امانی افزود: برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده و ما امیدواریم به همین شکلی که الان دارد ورود به کشور انجام می‌شود، تا پایان هفته و تا روز جمعه حول و حوش هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ سرویس را به مقاصد کشور انجام می‌دهیم و کمتر مردم معطل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت تاکسی‌های اینترنتی نیز گفت: الان بستر بازگشت زائران برای تاکسی‌های اینترنتی فراهم است، و من خواهشم از زائران این است که در دو مورد با ما همکاری کنند: یکی بحث نذر مسافر که زائرانی که با ماشین‌های شخصی خودشان آمده اند و می‌خواهند به شهر خودشان برگردند در مسیر و مقصد خود، یکسری از زائران را همراه خود ببرند که کمتر زائران معطل شوند.

امانی افزود: استفاده از تاکسی اینترنتی هم بسترش فراهم شده و اگر استفاده کنند بعضاً در بعضی از خطوط از اتوبوس هم ارزان‌تر است.

وی افزود: به هیچ عنوان اجازه ندادیم هیچ دلال بازی اتفاق بیافتد، دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی، و همکاران ما و تعزیرات حضور دارند، بازرسی می‌کنند و اگر جایی اجحافی شده باشد حتماً برخورد می‌کنیم ضمن این که به زائران عرض می‌کنم امکان دارد اینجا همه چیز قانونی انجام شود، اما در طول مسیر اگر تخلفی دیدند، اگر اضافه کرایه‌ای درخواست شد سامانه جامع ۱۴۱ سازمان راهداری آماده پاسخگویی به شکایات مسافران است و کد رهگیری می‌دهیم و حتماً رسیدگی می‌کنیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha