۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
افزایش ۳۲۰ درصدی دریافت حقوق دولتی از معادن استان زنجان| سهم روستاها و شهرهای مسیر معادن ۱۵ درصد
رئیس سازمان صمت استان زنجان با بازار مطرح کرد

افزایش ۳۲۰ درصدی دریافت حقوق دولتی از معادن استان زنجان| سهم روستاها و شهرهای مسیر معادن ۱۵ درصد

زنجان- گلشنی فرد، رئیس سازمان صمت استان زنجان، گفت: در پنج ماهه سال گذشته میزان وصولی حقوق معادن در استان ۱۷۷ میلیارد ریال بود که این میزان در پنج ماهه امسال به بیش از ۷۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: زنجان جزو استان‌های موفقی است که تصویربرداری معادن را به صورت هوایی آغاز کرده است.

وی ابراز کرد: این اقدام در راستای برخورداری از آمار دقیق استخراج و اکتشاف در استان و نیز احتساب حقوق دولتی به صورت دقیق بوده و با این اقدام قادر خواهیم بود نقشه‌برداری دوره‌ای مداوم و متمرکز داشته باشیم که در واقع ریسک یا ابهام و خطایی که کارشناس ممکن است در برآوردها انجام دهد، به حداقل خواهد رسید.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: معوقات وصولی حقوق معادن در استان زنجان مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بوده و وصول حقوق دولتی در سال‌جاری طبق فرمول مشخص در جریان است.

گلشنی فرد اکید کرد: حقوق دولتی معادن در واقع مالیات یا هزینه‌ای است که از طرف معادن به دولت پرداخت و به ازای هر تن ماده معدنی، مبلغی به دولت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای سال گذشته میزان وصولی حقوق معادن در استان حدود ۱۷۷ میلیارد ریال بود که این میزان در پنج ماهه امسال به بیش از ۷۳۸ میلیارد ریال رسیده است، ابراز کرد: وصول حقوق دولتی معادن استان زنجان طی پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: بحث حقوق دولتی معادن استان بدون محاسبه حقوق دولتی معدن انگوران بوده و انگوران یک معدن دولتی است و هر زمان که حقوق دولتی آن ابلاغ شود، بلافاصله اقدام و از این حیث مشکلی بابت وصول حقوق دولتی آن نداریم.

گلشنی فرد تصریح کرد: ۶۵ درصد آنچه که از این محل به خزانه واریز می‌شود، باید در راستای بسترسازی فعالیت‌های معدنی به وزارت صمت بازگردد و ۱۵ درصد این میزان نیز صرف فعالیت‌های عمرانی در شهرها و روستاهای مسیر معادن خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha