۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
پیگیری اسناد امضا شده با قطر و عمان در سفر رئیس جمهور
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه عنوان کرد

پیگیری اسناد امضا شده با قطر و عمان در سفر رئیس جمهور

در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه برگزار شد، اسناد امضا شده رئیس جمهور در سفرهای قطر و عمان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

به گزارش بازار، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: در نشست ستادی هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مروری بر سفر آقای رئیسی به قطر و عمان داشتیم. در بعضی موارد ما عقب و در بعضی موارد نیز دو کشور عقب بودند که به سفیران دستور داده شد که این مسائل را پیگیری کنند.

صفری درباره پیشرفت اسناد امضا شده رئیس جمهور به قطر و عمان گفت: سندهای اداری انجام شده و در طرح های مربوط به بنادر نیز پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و پیگیر همه موارد هستیم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این نشست بررسی مشکل کارت بیمه سبز حمل و نقل بوده که از بیمه مرکزی خواسته شد که این موضوع را پیگیری کنند و ما هم در وزارت خارجه پیگیر این موضوع هستیم.

صفری بیان کرد: عضویت کشورمان در بانک توسعه اسلامی و بریکس میتواند تسهیلات مالی برای انجام طرح های ما در کشورهای مختلف تسهیل کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در پایان به کنگ زنی خط ریلی بصره - شلمچه اشاره کرد و گفت: این خط ریلی یکی از مهم‌ترین طرح های مشترک ایران و عراق است که می‌ تواند به توسعه و تسهیل حمل و نقل کالا بین دو کشور کمک کند.

کد خبر: ۲۴۱٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha