۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
سود مرکب، سد بزرگی مقابل فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سود مرکب، سد بزرگی مقابل فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است دریافت «سود مرکب» تولید را به عقب رانده و سدی بزرگی مقابل فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در زمینه حذف «سود مرکب» و آسیب شناسی مربوطه این بخش، بیان کرد: در سود مرکب علاوه بر محاسبه سودی که به اصل سرمایه تعلق می‌گیرد، سودی که به خود سودها تعلق می‌گیرد هم در نظر گرفته می‌شود، این فرآیند می تواند عوارض اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مشکلات در زمینه عدم تامین مالی تولید از طریق تسهیلات بانکی برطرف می شود، بیان کرد: نظام بانکی باید پرداخت تسهیلات تولید را آسان کرده و در ادامه از تولیدکننده حمایت جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولیدکننده ما امروز با مشکلات عدیده ای رو به رو است، تاکید کرد: مشکلات در زمینه خرید مواد اولیه، اداره واحد تولیدی، حقوق و دستمزد پرسنل فشارهای خود را بر تولید می گذارد و دیگر نیاز نیست سیستم بانکی با دریافت سود بر سود مشکلات تولید را چندین برابر کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه دریافت این سود، تولید را به عقب رانده و سدی بزرگی مقابل فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است.

زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه حذف سود مرکب بیان کرد:بعد از نهایی شدن، مجلس نظارت خود را برای اجرای این قانون با جدیت دنبال کرده و اجازه نمی دهد این قانون مهم با ضعف اجرا روبرو شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه حذف سود مرکب فعالیت های اقتصادی را به جریان می اندازد، بیان کرد: حذف سود مرکب هم به گردش سرمایه و هم به شرکت های تولیدی و سرمایه گذاران فعال در عرصه اقتصاد کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما در مجلس کمک می کنیم تا این مصوبه رای آورده و نهایی شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha