۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۱۰درصد کل صادرات پودر و عصاره شیرین‌بیان کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود
رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد:

۱۰درصد کل صادرات پودر و عصاره شیرین‌بیان کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود

یاسوج- حسین پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰درصد از کل صادرات پودر و عصاره شیرین بیان کشور در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سالار حسین پور شنبه شب در مراسم تجلیل از واحدهای برتر تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در محل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در سال گذشته ۷۵۰هزار دلار عصاره شیرین بیان از استان صادر شد که این میزان در سال جاری به ۹۱۰هزار دلار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱۵ میلیون دلار نان شیرین و شکلات از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد، گفت: این استان در بحث کنسانتره و آبمیوه، ریشه و عصاره شیرین بیان و عصاره گیاهان دارویی رفیت‌های بسیاری دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته از استان ۱۳۶ تن کالا شامل عصاره شیرین بیان، مواد آرایشی و بهداشتی، اسانس قطره های خوراکی و موکت صادر به کشورهای آلمان، ترکمنستان، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی مانند سوئیس صادر شد.

حسین پور افزود: علت کاهش ارزش صادرات استان، کاهش پایه صادرات است که به دو دلیل کاهش یافته و یکی از دلایل این است که علی رغم اینکه شرکت سیمان مارگون صادرات خوبی دارد اما متاسفانه تولیدان این شرکت، از گمرگ استان صادر نمی شود.

وی اظهار داشت: همچنین محصولات شرکت آریا پالایش نیز توسط گمرگ استان صادر نمی شود اما در مجموع نسبت به سال ۹۷ وزن کالاهای صادراتی استان افزایش یافته اما به دلیل پایین آمدن قیمت صادرات، مبلغ آن کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha