۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
اعمال معافیت مالیاتی برای تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی| نقش موثر این صندوق‌ها در ایجاد اشتغال
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اعمال معافیت مالیاتی برای تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی| نقش موثر این صندوق‌ها در ایجاد اشتغال

مجلس و دولت می‌بایست معافیت مالیاتی مناسبی را در راستای تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی درنظر بگیرند، چرا که این صندوق‌ها می‌توانند نقش موثری در اشتغال، خصوصی سازی داشته باشند.

به گزارش بازار، مهدی دلبری در خصوص مزایای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی اظهار کرد: از جمله مزایای صندوق‌های بازنشستگی می‌توان به تسهیل روند ورود و خروج سرمایه و برخورداری از ارکان نظارتی قوی (سازمان بورس، حسابرس معتمد) اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به دلیل انتشار منظم اطلاعات صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در سامانه کدال، اشخاص سرمایه‌گذار می‌تواند نسبت به عملکرد صندوق نظارت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه در مورد تجارب سایر کشورها در بحث صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، گفت: اگر صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی که به تازگی در بازار سرمایه پذیرش شده‌اند مسیر صندوق‌های مشابه خود در سایر کشورها را در پیش گیرند می‌توانند از منافع سایر طبقه دارایی‌ها مثل سهام استفاده کنند.

دلبری افزود: در حال حاضر صندوق تامین آتی که در بانک‌ها یا سایر نهادها وجود دارد بر اساس آمار عملکرد مناسبی به لحاظ بازده ندارند به همین خاطر صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی با مشارکت نهادها و ناشران می‌تواند جایگزین مناسبی برای صندوق‌های فعلی باشد.

وی درپایان در مورد اقدامات مجلس و دولت مبنی بر تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، تصریح کرد: مجلس و دولت می‌بایست معافیت مالیاتی مناسبی برای این ابزارها بگذارند، زیرا این صندوق‌ها می‌توانند نقش موثری در اشتغال، خصوصی سازی و... داشته باشد.

کد خبر: ۲۴۱٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha