۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مقاصد جدید پروازهای خارجی فرودگاه سمنان | «دمشق» در افق برنامه‌ریزی قرار گرفت
نماینده سمنان در مجلس در گفتگو با بازار:

مقاصد جدید پروازهای خارجی فرودگاه سمنان | «دمشق» در افق برنامه‌ریزی قرار گرفت

سمنان- گلرو نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از رایزنی برای توسعه مقاصد جدید برای فرودگاه مرکز استان سمنان خبر داد و گفت: مذاکراتی برای برقراری پرواز سمنان - دمشق صورت گرفته است.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین المللی سمنان، تاکید کرد: در سال های قبل این نگاه وجود داشت که به واسطه جمعیت اندک سمنان، فرودگاه نیاز نیست اما نگاه توسعه ای مورد نیاز سمنان می طلبید که زیرساخت فرودگاهی فراهم شود.

وی با بیان اینکه دو نوع نگاه توسعه ای وجود دارد نخستین نگاه این است که فراهم شدن تمام الزامات و بعد ایجاد زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد و نگاه دوم این است که ابتدا ایجاد زیرساخت را باید داشت و سپس همه الزامات را فراهم کرد، افزود: ما تلاش کردیم در ارتباط با فرودگاه سمنان، رویکرد دوم را مد نظر قرار دهیم.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه در زمینه فرودگاه سمنان باید زیرساخت ها فراهم می شد و سپس الزامات را نیز فراهم می کردیم، گفت: سمنان متاسفانه در سال های گذشته در حوزه بهره گیری اقتصادی از فرودگاه محروم بوده است.

گلرو با بیان اینکه طی دو سه سال اخیر فرودگاه سمنان الزامات خود را مهیا می بیند تا امروز شاهد پرواز سمنان- نجف اشرف باشیم، ابراز کرد: بعد مسافربری، تجاری و گردشگری محورهای مورد انتظار ما از فرودگاه سمنان است.

وی با اشاره به دو پرواز رفت از سمنان به نجف و بازگشت از نجف به سمنان که برای نخستین بار صورت می پذیرد، گفت: خوشبختانه دو پرواز فرودگاه سمنان با استقبال خوب مسافران روبرو شده است.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه پروازهای اربعین فرودگاه سمنان به صورت مقطعی و بنا به متقاضی هستند و تلاش داریم که پروازهای روتین فرودگاه نیز دوباره احیا شود چرا که قبل از شیوع کرونا پرواز سمنان- مشهد مقدس انجام می شد، بیان داشت: برای مقصد دیگر فرودگاه سمنان شامل کیش، عسلویه و چابهار نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

گلرو با بیان اینکه مقاصد پروازهای جدید بنا به استقبال مسافران خواهد بود، گفت: با یکی از شرکت های هواپیمایی سوری نیز مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم هر دو الی سه ماه پروازهای سمنان- دمشق را نیز برقرار کنیم تا زائران بتوانند در این زمینه بهره مند شوند.

به گزارش بازار، برای نخستین بار فرودگاه سمنان برای اربعین سال جاری دو پرواز را به مقصد فرودگاه نجف اشرف داشت که یکی روز جمعه و دیگری امروز پرواز خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha