۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
راه و راه آهن اردبیل در دولت یازدهم مسکوت ماند
نائب رئیس مجلس:

راه و راه آهن اردبیل در دولت یازدهم مسکوت ماند

اردبیل - نائب رئیس مجلس یازدهم گفت: در دولت یازدهم راه و راه آهن اردبیل در سایه حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی مسکوت ماند و هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نیکزاد عصر شنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اردبیل اظهار کرد: با حضور محمد اسلامی در راس وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن و راه جان تازه‌ای گرفته و ما شاهد سرعت گرفتن پروژه‌های زیربنایی در حوزه راه و راه آهن هستیم.

وی به بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل و نصب دستگاه‌ها و تجهیزات جدید اشاره و خاطرنشان کرد: ماهان از سه شنبه آینده پروازهای خود را در نوبت صبح و آخر وقت در طول هفته به مقصد اردبیل دایر می‌کند و قرار شد در نیمه دوم سال بساط پرواز هواپیماهای ATR از مسیر پروازهای اردبیل برچیده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود:در دولت یازدهم در حق مسکن و راه جفا شد ولی در این سفر وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری کل عملیات زیرسازی و تکمیل ۷ ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه به انجام برسد.

نیکزاد ادامه داد: کلنگ‌زنی تونل دوم محور نمین – آستارا به زودی آغاز می‌شود و وزیر راه و شهرسازی متعهد شد تا قیر مورد نیاز را در قالب طرح ابرار برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تامین کند تا محورهای مواصلاتی روستایی بهسازی شود.

وی افزود: انتظار می‌رود برای سه هزار واحد بافت فرسوده در محلات سیزده‌گانه تسهیلات مسکن با شرایط سهل پرداخت شود تا عملیات بهسازی و نوسازی در این مناطق به انجام برسد.

نائب رئیس مجلس یازدهم ضرورت تکمیل محورهای مواصلاتی استان و چهارخطه شدن آنها را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با یک تلاش و پیگیری مستمر در سالجاری از محل ردیف اعتباری منابع موزد نیاز تامین و ارتقای محورهای مواصلاتی استان را شاهد باشیم.

نیکزاد تصریح کرد: به اتفاق مجمع نمایندگان استان هفته گذشته جلسه‌ای را با وزیر راه و شهرسازی داشتیم تا با انجام این سفر مطالبات به حق مردم استان در مناطق مختلف پیگیری شود که از صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به صورت هوایی از مسیرهای مختلف به ویژه چهارخطه‌ها، راه آهن و پروژه‌های حوزه مسکن بازدید کرد تا با مشاهده وضعیت موجود دستور تامین اعتبار را صادر کند.

وی ادامه داد: تعریض محور اردبیل – سرچم از سمت سرچم شروع خواهد شد و قرار شد نگهداری مسیر به عهده راهداری استان اردبیل گذاشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به رویکرد جدید مجلس در ایجاد تحول در همه بخش‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کشور ما در شرایط کنونی به دلیل عدم سیاست‌گذاری درست در بخش مسکن با آسیب‌هایی روبروست که مجلس در ماه‌های آینده طرح ساماندهی و نظام‌مند کردن ساخت و خرید و فروش آن را تصویب خواهد کرد.

نیکزاد در پایان گفت: با پیگیری نمایندگان و مطالبه‌گری رسانه‌ها امیدواریم درسال جهش تولید با فعالیت و برنامه‌ریزی که در حوزه‌های مختلف با هدف توسعه استان شکل گرفته شرمنده مردم نشویم.

کد خبر: ۲۴٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha