۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه نیاز است
وزیر راه و شهرسازی:

۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه نیاز است

اردبیل- اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه نیاز است و تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی عصر شنبه در سفر به اردبیل از پل سارای طولانی‌ترین پل مسیر راه آهن اردبیل – میانه بازدید کرد.

در این بازدید وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امسال عملیات زیربنایی راه آهن اردبیل – میانه تکمیل و ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری این مسیر به انجام می‌رسد.

اسلامی با بیان اینکه ایستگاه‌های راه آهن اردبیل نیز با پیشرفت ۷۵ درصد در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در مجموع ۸ ایستگاه اعم از ایستگاه‌های تشکیلاتی، مسافری و درجه دو در مسیر راه آهن اردبیل – میانه احداث می‌شود که عملیات ابنیه آنها تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در دو سال اخیر اعتبار خوبی برای این پروژه تزریق شده که با تاکید رئیس جمهور و وعده‌ای که به مردم استان برای افتتاح راه آهن دادند، سعی می‌کنیم سال آینده آن را تکمیل و تحویل اهالی استان اردبیل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از رصد و پیگیری دقیق سازمان برنامه و بودجه در ابلاغ اعتبار این پروژه و انجام تعهدات خبر داد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه نیاز است و تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اسلامی با بیان اینکه در تمامی جبهه‌ها اعم از روسازی و زیربنایی پروژه راه آهن اردبیل با قوت و قدرت به پیش می‌رود، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از کانون تولید کشور است، توسعه خط ریلی سهم بزرگی در تحول اقتصادی این استان خواهد داشت.

وی از پیگیری نمایندگان مجلس در حوزه راه‌ آهن و راه خبر داد و بیان کرد: با وجود سختی شرایط اعتباری کشور سعی بر این است تا راه آهن اردبیل به موقع تکمیل و تحویل بهره‌برداران شود.
 

کد خبر: ۲۴٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha