۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
معدن مس طارم بزرگترین معدن مس کاتدی بخش خصوصی در کشور است
استاندار قزوین:

معدن مس طارم بزرگترین معدن مس کاتدی بخش خصوصی در کشور است

قزوین-استاندار قزوین گفت: معدن مس طارم بزرگترین معدن مس کاتدی بخش خصوصی در کشور است که توان تامین اقتصاد و اشتغال این منطقه را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور بعد از ظهر شنبه در بازدید یکروزه از منطقه طارم سفلی قزوین که با حضور لطف‌الله سیاهکالی مرادی، فاطمه محمد بیگی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار داشت: عملیات ساخت معدن مس طارم از سال 86 با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است و در این مدت توانسته است اقتصاد و اشتغال را در منطقه تقویت و حمایت کند.

وی بیان کرد: قطعا حمایت از آغاز به کار و بهره برداری از این معدن می‌تواند به طور شایانی در اشتغالزایی مردم منطقه تاثیر داشته باشد چرا که این معدن بزگترین نمونه در نوع خود در بخش خصوصی  است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور نیازمند تولید ملی است و مسئله اشتغال به یکی از اصلی ترین چالش ها در کشور تبدیل شده است باید حمایت از فعالیت این واحدها را به صورت جدی پیگیری کنیم.

جمالی‌پور اذعان کرد: با گام نهادن در این مسیر قطعا جهش تولید و حمایت از این عرصه محقق خواهد شد.

وی افزود: ذخیره ویژه این معدن و قرارگیری آن در منطقه محروم می‌تواند منجربه جهش اقتصادی و اتفاقات خوب در این ناحیه باشد.

محرومیت شایسته منطقه طارم نیست
لطف‌الله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این دیدار خاطرنشان کرد: منطقه طارم از بخش هایی است که با بردوش کشیدن بار کشاورزی و دامداری در استان قزوین سهم شایان توجهی در این حوزه دارد اما متاسفانه همچنان شاهد این هستیم که محرومیت در این بخش به صورت جدی است.

وی بیان کرد: امروز مهم ترین مشکلات منطقه طارم سفلی مشکلات زیرساختی است که برای رفع آن اعتبارات زیادی لازم است و از مهم ترین این مشکلات مناسب نبودن راه، فقدان دسترسی به اینترنت و مشکلات مرتبط با آب است.

نماینده مرم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به مشکلات این حوزه و عقب انداختن مرتب پیگیری این مشکلات موجب شده است تا با انباشتی از مشکلات و معضلات مواجه باشیم که رفع آن قطعا به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: تلاش ما خدمت به مردم است و تلاش میکنیم تا زیرساخت های توسعه و خدمات رفاهی را برای مردم تامین کنیم.

کد خبر: ۲۴٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha